KudoZ home » English to Romanian » Architecture

scope of preliminary works

Romanian translation: descrierea lucrărilor preliminare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:scope of preliminary works
Romanian translation:descrierea lucrărilor preliminare
Entered by: wordbridge

20:04 Nov 24, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture
English term or phrase: scope of preliminary works
este vorba despre studiu unui proiect urbanistic si acesta este titlul... alt context nu am.
wordbridge
Romania
descrierea lucrărilor preliminare
Explanation:
Descriere în care intră toate amănuntele legate de lucrările preliminare.

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2008-11-24 20:38:14 GMT)
--------------------------------------------------

Scope of Work: In a contract, the scope of work is a statement of all work involved in the contract that was fairly and reasonably within the contemplation of the parties at the time the contract was made.

http://research.uiowa.edu/dsp/main/?get=glossary&q=&action=#...

Scope of Work: Information provided or furnishes in the design-build package and RFP that describes the project work and provides the firm with the essential requirements.

http://www.fhwa.dot.gov/reports/designbuild/designbuilda1.ht...
Selected response from:

Mihaela BUFNILA
Romania
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4sfera/domeniul/campul/zona de actiune a lucrarilor preliminare
adami
4 +2Amploarea/Obiectul lucrarilor preliminare
Oana Bunea
4Limite de lucrari preliminare (pregatitoare)
Delia R. Tamas
4întinderea lucrărilor pregătitoareCristian Nicolaescu
4 -1descrierea lucrărilor preliminare
Mihaela BUFNILA


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
sfera/domeniul/campul/zona de actiune a lucrarilor preliminare


Explanation:
Contextul n-ar strica pentru a ne dumiri care-i mai bun dintre sinonime.

adami
Romania
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ioana Huiban
7 mins
  -> Multumesc!

agree  Vera Costea
11 mins
  -> Multumesc!

agree  alexandrub
12 hrs
  -> Multumesc!

agree  RODICA CIOBANU
16 hrs
  -> Multumesc!

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Amploarea/Obiectul lucrarilor preliminare


Explanation:
o sugestie

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2008-11-24 20:12:04 GMT)
--------------------------------------------------

sau chiar domeniul de aplicare

Oana Bunea
Romania
Meets criteria
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Ghiuzeli: "Sfera de desfasurare/amploarea http://www.google.com/search?hl=en&oi=definer&q=define:scope...
2 mins
  -> Multumesc!

agree  RODICA CIOBANU
16 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
întinderea lucrărilor pregătitoare


Explanation:
o altă variantă

http://74.125.77.132/search?q=cache:vfNxjLZXUAQJ:dictionare....

Cristian Nicolaescu
Meets criteria
Native speaker of: Romanian

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
descrierea lucrărilor preliminare


Explanation:
Descriere în care intră toate amănuntele legate de lucrările preliminare.

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2008-11-24 20:38:14 GMT)
--------------------------------------------------

Scope of Work: In a contract, the scope of work is a statement of all work involved in the contract that was fairly and reasonably within the contemplation of the parties at the time the contract was made.

http://research.uiowa.edu/dsp/main/?get=glossary&q=&action=#...

Scope of Work: Information provided or furnishes in the design-build package and RFP that describes the project work and provides the firm with the essential requirements.

http://www.fhwa.dot.gov/reports/designbuild/designbuilda1.ht...

Example sentence(s):
  • The description of the work to be performed and completed on a research project.

    Reference: http://www.txstate.edu/research/misc/glossary.php#s
Mihaela BUFNILA
Romania
Meets criteria
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ştefania Iordan
41 mins
  -> Mulţumesc, Ştefania.

disagree  adami: In nici un caz nu este o simpla descriere, ci o circumscriere a domeniului de actiune (adica descrierile, care pot exista, nu sunt importante, ci DECLARATIA, in exemplul dv., despre OBIECTIVELE si LIMITELE actiunilor).
45 mins
  -> Nu văd de ce ar trebui o descriere să fie simplă, ea poate fi cuprinzătoare, detaliată şi precisă, prezentând înţelegerea părţilor într-o anumită privinţă.

disagree  Mihaela Bordea: este vb de o delimitare clara a lucrarilor prevazute prevăzute a se efectua conform contractului /cerinte /lucrarile (volumul de munca) prestabilite prin contract
9 hrs
  -> Sunt absolut de acord.

638 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Limite de lucrari preliminare (pregatitoare)


Explanation:
este vorba de precizarea lucrarilor (activitatilor, serviciilor) care fac obiectul contractului (studiului etc)

Delia R. Tamas
Romania
Meets criteria
Native speaker of: Native in RomanianRomanian