KudoZ home » English to Romanian » Art, Arts & Crafts, Painting

rubbing

Romanian translation: copierea modelului


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rubbing
Romanian translation:copierea modelului
Entered by: Irene S.

14:10 May 14, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
English term or phrase: rubbing
Coin rubbings
Put the coin under a blank piece of paper and gently rub over it with a crayon.

Ştie cineva cum se numeşte acest desen?
Am găsit într-un dicţionar varianta "desen copiat (cu ajutorul grafitului)" sau "desen copiat prin frecare", dar nu sunt mulţumită de aceste traduceri.

În plus, textul se adresează copiilor, aşa că aş avea nevoie de un termen simplu, dar care să redea exact sensul. Mulţumesc anticipat.
Irene S.
copierea modelului de pe monede
Explanation:
Aşa aş spune pentru copii :)
Am dat pe forum un exemplu de traducere greşită a acestui termen, la
http://www.proz.com/topic/18398?start=105
Selected response from:

Maria Diaconu
Romania
Grading comment
Mulţumesc frumos tuturor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3copierea modelului de pe monede
Maria Diaconu
4model copiat
Iulia Manescu
3copierea monedeiMaricica W.


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
copierea monedei


Explanation:
nu e foarte exact, dar e simplu

Maricica W.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
copierea modelului de pe monede


Explanation:
Aşa aş spune pentru copii :)
Am dat pe forum un exemplu de traducere greşită a acestui termen, la
http://www.proz.com/topic/18398?start=105

Maria Diaconu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 13
Grading comment
Mulţumesc frumos tuturor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ioana Costache
2 mins
  -> Mulţumesc, Ioana

agree  Marcella Magda: bu-hu-huu :)
5 hrs
  -> Mulţumesc, Marcella :) iar stăm cu bufniţele?

agree  Bogdan Honciuc
9 hrs
  -> Văd că mulţi nu dormim la ora asta :)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
model copiat


Explanation:
coin rubbings = modele copiate de monede.
O variantă dintre multe câte pot exista:=).

Iulia Manescu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian