KudoZ home » English to Romanian » Automotive / Cars & Trucks

inching brake pedal

Romanian translation: pedală de frânare progresivă


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:inching brake pedal
Romanian translation:pedală de frânare progresivă
Entered by: Irene S.

10:05 Oct 18, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / motostivuitor
English term or phrase: inching brake pedal
Tot de la motostivuitor.

The inching brake pedal allows you to finely adjust the forward and reverse running speed.
The clutch begins to slip when you slightly depress this pedal, and the clutch is completely disengaged and the brakes are applied when you further depress the pedal, in which case the inching brake pedal acts in the same way as a brake pedal.

Aveţi idee cum se numeşte pedala asta în română? Să fie o pedală pentru frânare treptată sau lentă?
Irene S.
pedală de frână cu dozare progresivă
Explanation:
www.astraclub.ro/lofiversion/index.php/t1123.html

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2007-10-18 10:10:21 GMT)
--------------------------------------------------

chiar si modelele sport au o dozare progresiva, nu brutala
forum.softpedia.com/lofiversion/index.php/t199041.html
Selected response from:

Valentin Cirdei
Romania
Grading comment
Mulţumesc mult, Valentin. O să-i spun însă "pedală de frânare progresivă", fără "dozare". Multe mulţumiri şi celorlalţi colegi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5frînă cu debreiere
dragostea
5pedală de frână pentru apropiere lentăCristian Nicolaescu
4pedală de frână cu dozare progresivă
Valentin Cirdei
3pedală pentru frânare de precizie
Florin Ular
3frână de siguranţă
Simona Hagiu


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
frână de siguranţă


Explanation:
stiu ca l-am cautat şi eu mai demult...

Simona Hagiu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  dragostea: Frîna de mînă este frîna de siguranţă.
6 hrs

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pedală de frână cu dozare progresivă


Explanation:
www.astraclub.ro/lofiversion/index.php/t1123.html

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2007-10-18 10:10:21 GMT)
--------------------------------------------------

chiar si modelele sport au o dozare progresiva, nu brutala
forum.softpedia.com/lofiversion/index.php/t199041.html

Valentin Cirdei
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 67
Grading comment
Mulţumesc mult, Valentin. O să-i spun însă "pedală de frânare progresivă", fără "dozare". Multe mulţumiri şi celorlalţi colegi.

25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
pedală de frână pentru apropiere lentă


Explanation:
apropiere lentă – deplasare cu viteză foarte redusă cu scopul ca, la executarea anumitor operaţiuni de manipulare (de exemplu la stivuire), sarcina să poată fi precis poziţionată.

http://www.iscir.ro/prescriptii/pdf/PT_R3_2003.pdf
http://www.wipo.int/pctdb/en/wo.jsp?wo=1996032300

Cristian Nicolaescu
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 262

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pedală pentru frânare de precizie


Explanation:
Sau „pentru mişcări de mare precizie”.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-10-18 13:47:59 GMT)
--------------------------------------------------

Respectiv „Pedală de frână pentru mişcări de mare precizie”.

Florin Ular
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 84

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
frînă cu debreiere


Explanation:
La stivuitoarele mai moderne sint doar două pedale. Acceleraţie si pedala care combină frînarea cu debreierea (decuplarea motorului de cutia de viteze).
Atunci cînd începi apăsarea acestei pedale începe debreierea (patinarea treptată a ambreiajulu, motorul începe să meargă în gol) şi simultan frînarea.

--------------------------------------------------
Note added at 6 ore (2007-10-18 16:18:32 GMT)
--------------------------------------------------

Mişcarea se reduce la o valoare care permite efectuaea corecţiilor de direcţie necesare unei aşezări sigure.

dragostea
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 111