KudoZ home » English to Romanian » Automotive / Cars & Trucks

actuator shaft

Romanian translation: tijă de actuator (pentru acţionare)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:actuator shaft
Romanian translation:tijă de actuator (pentru acţionare)
Entered by: dragostea

07:39 Nov 4, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / actuator shaft
English term or phrase: actuator shaft
Ce ar insemna "actuator shaft"? Acesta este contextul: "Automotive vehicle steering system having an electric motor powered linear actuator shaft for turning a steered wheel." Va multumesc!
Alina-Maria Zaharia
Romania
tijă de actuator (pentru acţionare)
Explanation:
Fiindcă este vorba de un sistem cu acţionare liniară direct pe fuzeta roţii (din sistemul de direcţie al maşinii), nu poate fi arbore care presupune obligatoriu mişcare de rotaţie. Este o tijă de acţionare, cu mişcare axială cuplată pe fuzetă. Tija este acţionată de un sistem electric de direcţie al vehicolului care nu are legătură mecanică între volan şi fuzetă. La rotirea volanului se transmit semnale electrice unui motor electric din care, printr-un sistem şurub-piuliţă, iese (sau intră) tija, care la capătul exterior este legată de fuzetă -capătul interior fiind piuliţa.
Selected response from:

dragostea
Romania
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5arbore de acţionare
Andrei Albu
5 +1tijă de actuator (pentru acţionare)
dragostea


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
arbore de acţionare


Explanation:
Un tip de transmisie diferentiala care foloseste o roata dintata conica cu dinti in spirala la arborele de actionare si care ii permite rotii dintate sa fie pozitionata sub centrul angrenajului inelar aflat pe arbore. In felul acesta este posibil ca podeaua masinii sa fie pozitionata cat mai jos



    Reference: http://www.autoghid.ro/masini/glosar/pageID_1/l_/2.html
Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
1 hr
  -> Mulţumesc

agree  tagore
1 hr
  -> Mulţumesc

agree  Tradeuro Language Services
1 hr
  -> Mulţumesc

agree  Cristina Bolohan
2 hrs
  -> Mulţumesc

agree  xxxairineiv
2 hrs
  -> Mulţumesc

neutral  dragostea: Fiindcă este vorba de un sistem cu acţionare liniară direct (for turning a steered wheel) pe fuzeta roţii (din sistemul de direcţie al maşinii), nu poate fi arbore care presupune obligatoriu mişcare de rotaţie.Fuzeta este împinsă, ori trasă.
3 hrs
  -> Mulţumesc. Cum rămâne însă cu "for TURNING a steered wheel". Turning nu este nici împingere, nici tragere :)

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tijă de actuator (pentru acţionare)


Explanation:
Fiindcă este vorba de un sistem cu acţionare liniară direct pe fuzeta roţii (din sistemul de direcţie al maşinii), nu poate fi arbore care presupune obligatoriu mişcare de rotaţie. Este o tijă de acţionare, cu mişcare axială cuplată pe fuzetă. Tija este acţionată de un sistem electric de direcţie al vehicolului care nu are legătură mecanică între volan şi fuzetă. La rotirea volanului se transmit semnale electrice unui motor electric din care, printr-un sistem şurub-piuliţă, iese (sau intră) tija, care la capătul exterior este legată de fuzetă -capătul interior fiind piuliţa.

Example sentence(s):
  • An automotive vehicle steering system has an actuator (12) for steering a wheel (10). A shaft (28) passes axially through the interior of a housing (14) of the actuator and through a rotor tube (56) journaled for rotation within the housing. On the exteri

    Reference: http://www.patentstorm.us/patents/007059447.pdf
dragostea
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 111
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wordbridge
21 hrs
  -> Mulţumesc frumos!