International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Romanian » Automotive / Cars & Trucks

cracked connecting rods

Romanian translation: biele cu capac fracturat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cracked connecting rods
Romanian translation:biele cu capac fracturat
Entered by: dragostea

13:11 Nov 16, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: cracked connecting rods
Weight reduction was achieved by…
a narrow chain
a resin cylinder head cover
the exhaust manifold integration in the head
cracked connecting rods
and a lighter block

iar in alta parte se spune:
The connecting rod bearing cap no longer uses dowel pins, but fracture splitting.

Multumesc anticipat.
Simona Hagiu
Romania
biele cu capac fracturat
Explanation:
Capul bielei (partea semicirculară, care se montează pe arborele cotit) se îmbină perfect cu restul capului prin două suprafaţe de fractură provocată - suprafeţe obţinute de ruperea capacului de restul capului, pe urma unor crestături obţinute la matriţarea bielei. Îmbinarea este asigurată de două şuruburi, la fel ca la bielele clasice. Pînă la aplicarea acestui procedeu îmbinarea capacului se făcea prin prelucrări de aşchiere dificile şi consumatoare de metal, manoperă, energie etc.

--------------------------------------------------
Note added at 5 ore (2008-11-16 18:14:13 GMT)
--------------------------------------------------

Cunosc bine procedeul. Am militat pentru aplicarea lui în industria noastră ante-decembristă (că cea de acum ”este sublimă, dar...” inexistentă, din păcate).

--------------------------------------------------
Note added at 18 ore (2008-11-17 08:07:48 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Am spus ”industria ante-decembristă” referindu-mă la ce mai rămăsese din industria creată înainte de 1989. A fost premiată această tehnologie de realizare a bielelor de motociclete BMW de către EPMA -Asociaţia Europeană de Metalurgia Pulberilor- din pulberi metalice sintermatriţate în anul 1998.
Selected response from:

dragostea
Romania
Grading comment
Multumesc, Augustin. Punct ochit, punct lovit, ca de obicei. Am gasit intre timp documentatii care sustin acest raspuns.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1biele cu capac fracturat
dragostea
4 +1biele crestate/cu amorse de rupereCristian Nicolaescu
4biela crapata
alexandrub


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
biela crapata


Explanation:
s

alexandrub
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  dragostea: Nu se înţelege unde este crăpătura (de fapt este ruptură).
4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
biele crestate/cu amorse de rupere


Explanation:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Bielă

http://www.capricorngroup.net/en/automotive-en/pleuel/pleuel...

http://www.capricorngroup.net/fr/automotive-fr/pleuel/pleuel...

Cristian Nicolaescu
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 262
Notes to answerer
Asker: Multumesc.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  George Blum
16 mins
  -> Mulţumesc!

neutral  dragostea: Da aşa se începe. Nu se înţelege unde este crestătura (de fapt este ruptură).
3 hrs
  -> de acord, dar nici varianta in En sau Fr nu specifica unde este crestatura. poate ar fi important sa se exprime ca aceste crestaturi sunt executate intentionat pentru ruperea capacului. tehnologia executa doar amorsa insa ruperea se produce dupa matritare

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
biele cu capac fracturat


Explanation:
Capul bielei (partea semicirculară, care se montează pe arborele cotit) se îmbină perfect cu restul capului prin două suprafaţe de fractură provocată - suprafeţe obţinute de ruperea capacului de restul capului, pe urma unor crestături obţinute la matriţarea bielei. Îmbinarea este asigurată de două şuruburi, la fel ca la bielele clasice. Pînă la aplicarea acestui procedeu îmbinarea capacului se făcea prin prelucrări de aşchiere dificile şi consumatoare de metal, manoperă, energie etc.

--------------------------------------------------
Note added at 5 ore (2008-11-16 18:14:13 GMT)
--------------------------------------------------

Cunosc bine procedeul. Am militat pentru aplicarea lui în industria noastră ante-decembristă (că cea de acum ”este sublimă, dar...” inexistentă, din păcate).

--------------------------------------------------
Note added at 18 ore (2008-11-17 08:07:48 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Am spus ”industria ante-decembristă” referindu-mă la ce mai rămăsese din industria creată înainte de 1989. A fost premiată această tehnologie de realizare a bielelor de motociclete BMW de către EPMA -Asociaţia Europeană de Metalurgia Pulberilor- din pulberi metalice sintermatriţate în anul 1998.

dragostea
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 111
Grading comment
Multumesc, Augustin. Punct ochit, punct lovit, ca de obicei. Am gasit intre timp documentatii care sustin acest raspuns.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
16 hrs
  -> Mulţumesc frumos!