KudoZ home » English to Romanian » Automotive / Cars & Trucks

high-revving/free-revving

Romanian translation: de turaţie/turaţii înalte vs. turaţie/accelerare în gol


09:56 Feb 12, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: high-revving/free-revving
In contextele: "the SOHC engine is tuned to deliver free-revving performance right through to maximum power at 9,000rpm " ; "This radical, high-revving, fuel-injected 125 is the work of the same engineers who created our legendary YZF-R1 and YZF-R6 supersport bikes" ; "High-revving supersport engine". Multumesc mult.
oana80
Romanian translation:de turaţie/turaţii înalte vs. turaţie/accelerare în gol
Explanation:
free revving - a tura motorul pe loc, în gol, a accelera în gol
Selected response from:

Ionel POP
Grading comment
multumesc frumos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1de turaţie/turaţii înalte vs. turaţie/accelerare în gol
Ionel POP
3gama de turatii mari
Simona Hagiu


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gama de turatii mari


Explanation:
Dincolo de aspectul dezarmant de agresiv, noul M5 este sinonim cu motor V10 si cea de-a treia generatie SMG. Inspirat direct din Formula 1, propulsorul adopta conceptul "high-revving", adica lucreaza cel mai bine la turatii inalte. Comparativ cu agregatul V8 prezent pe vechiul model, noul motor pare desprins dintr-o alta dimensiune. Nu atat prin prisma puterii - desi 507 CP, respectiv 520 Nm nu sunt valori de ignorat - cat prin raspunsul primit la atingerea acceleratiei si performantele dinamice. Cifrele oficiale vorbesc de la sine si, in urma testelor efectuate, venim sa le confirmam: 0-100 km/h in 4,7 secunde si o viteza maxima de 250 km/h. Deloc impresionati? Aflati ca vechiul M5 avea zona rosie la 7000 rpm, in timp ce actualul depaseste bariera magica de 8000 rpm.

What is a free-revving engine?
Answer:
Best Answer - Chosen by Voters
Subjective term for a motor that breaths very well in the upper RPM range. The RPM's seem to climb almost effortlessly, and the redline is usually over 6500. It has very good HP numbers, but somewhat lackluster torque figures.

In contrast are Low-Revving motors (like the 4.3 in my truck). They breath very well at low RPMs and make great torque numbers. But without efficient airflow in the upper band, their HP numbers don't seem too stellar.


Simona Hagiu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40

58 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
de turaţie/turaţii înalte vs. turaţie/accelerare în gol


Explanation:
free revving - a tura motorul pe loc, în gol, a accelera în gol

Ionel POP
Specializes in field
PRO pts in category: 4
Grading comment
multumesc frumos!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sigina : :)
4 hrs