KudoZ home » English to Romanian » Biology (-tech,-chem,micro-)

villus

Romanian translation: vilozitate


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:villus
Romanian translation:vilozitate
Entered by: Anca Buzatu

16:40 Nov 21, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-)
English term or phrase: villus
Chorionic villi, found on the surface of the outermost membrane (the chorion) of the fetus

Multumesc!
Anca Buzatu
Austria
vilozitate
Explanation:
VILOZITATE
villosite, s. f. / villus, pi. villi. [Lat. vil-losus = acoperit de p , paws, de (a villus = par, Ci[ana,} Fiecare dintre formatiunile filiforme vasculare, acoperite de un epiteliu si situate la suprafata unor mucoase sau seroase, carora Ie confera, uneori, un aspect "paros". Tn mod normal, prezenta v. face sa creasca suprafata de schimb la nivelul mucoasei respective. Ex.: *v. coriale, *v. intestinale, *v. pla-centare, *v. sinoviale.
Selected response from:

Denise Idel
Israel
Grading comment
Mulțumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5vilozitate
Denise Idel
5 +2vilozitati corionicecezara lucas


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
vilozitate


Explanation:
VILOZITATE
villosite, s. f. / villus, pi. villi. [Lat. vil-losus = acoperit de p , paws, de (a villus = par, Ci[ana,} Fiecare dintre formatiunile filiforme vasculare, acoperite de un epiteliu si situate la suprafata unor mucoase sau seroase, carora Ie confera, uneori, un aspect "paros". Tn mod normal, prezenta v. face sa creasca suprafata de schimb la nivelul mucoasei respective. Ex.: *v. coriale, *v. intestinale, *v. pla-centare, *v. sinoviale.


Denise Idel
Israel
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulțumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  adami
10 mins
  -> Merci!

agree  xxxM&T
6 hrs
  -> Mulţumesc :-)

agree  DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
13 hrs
  -> Multumesc!

agree  Maria Diaconu
19 hrs
  -> Merci!

agree  Ştefania Iordan
1 day16 hrs
  -> Mulţumesc :-)

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
vilozitati corionice


Explanation:
-biopsia vilozitatilor corionice: aceasta investigatie se face mai devreme decat amniocenteza, ideal intre saptamanile 10 si 12 de sarcina. Vilozitatile corionice sunt mici proeminente asemanatoare degetelor de la mana, situate la nivelul placentei. Materialul genetic din celulele vilozitatilor corionice este identic cu cel al celulelor fetale. O biopsie a acestor celule poate furniza medicilor informatie genetica despre fat.


    Reference: http://www.isj.rdsbv.ro/CJARE/page17.html
cezara lucas
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu
1 hr
  -> multumesc Maria

agree  xxxM&T
2 hrs
  -> Multumesc Mihaela