KudoZ home » English to Romanian » Botany

tree surgery

Romanian translation: taierea copacilor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tree surgery
Romanian translation:taierea copacilor
Entered by: Simona Hagiu

11:42 Sep 21, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Botany / ferastrau cu lant
English term or phrase: tree surgery
Context:
This model was developed especially for tree surgery and care. (se refera la modelul de ferastrau)

ma intreb daca merge *toaletarea copacilor* ?
Din explicatiile in engleza, tree surgery se refera si la tratarea bolilor, consoildarea trunchiului prin acoperirea cavitatilor cu anumite substante, etc...pe cand toaletarea copacilor am senzatia ca se refera doar la taierea crengilor uscate...
Ce parere aveti ?
Simona Hagiu
Romania
taierea copacilor
Explanation:
Lucrari de taiere a pomilor fructiferi
Nu toate anotimpurile anului sunt propice taierilor. Restrictiile tin atat de parametrii climatici specifici fiecarui anotimp, cat si de faza de dezvoltare vegetala a plantelor intr-un moment dat.

In general, se vorbeste se taierile de iarna (in uscat) si de taierile de vara (in verde).
http://ingrijireaplantelor.gradinamea.ro/Lucrari_de_taiere_a...




In cadrul Programului Primavara pentru oameni, Primaria sectorului 3 desfasoara in aceasta perioada o ampla actiune de toaletare si defrisare a copacilor. Locuitorii sectorului 3 pot semnala locatiile unde se gasesc copaci care trebuie toaletati sau defrisati la Dispeceratul non-stop tel. ...
http://www.hoteluri.org/news/telefon-pentru-taierea-copacilo...
Selected response from:

MMFORREST
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2curăţarea copacilor
dragostea
3 +2chirurgie arboricolă
Andrei Albu
4taierea copacilor
MMFORREST


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
chirurgie arboricolă


Explanation:
Cel puţin francezii (din Quebec) aşa îi spun.

Domaine(s) : - agriculture
arboriculture

anglais
français

tree surgery
chirurgie arboricole n. f.
Însă, în funcţie de context, cred că merge şi toaletare.


Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: chirurgie arboricole n. f. GDT :):):), eu i-as zice "toaletarea arborilor" ca sa nu dam in furculisioane :)
4 hrs
  -> Ei, nu-i chiar furculission ;-) Dar mulţumesc!

agree  RODICA CIOBANU: pozitv, de acord cu Anca
22 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
taierea copacilor


Explanation:
Lucrari de taiere a pomilor fructiferi
Nu toate anotimpurile anului sunt propice taierilor. Restrictiile tin atat de parametrii climatici specifici fiecarui anotimp, cat si de faza de dezvoltare vegetala a plantelor intr-un moment dat.

In general, se vorbeste se taierile de iarna (in uscat) si de taierile de vara (in verde).
http://ingrijireaplantelor.gradinamea.ro/Lucrari_de_taiere_a...




In cadrul Programului Primavara pentru oameni, Primaria sectorului 3 desfasoara in aceasta perioada o ampla actiune de toaletare si defrisare a copacilor. Locuitorii sectorului 3 pot semnala locatiile unde se gasesc copaci care trebuie toaletati sau defrisati la Dispeceratul non-stop tel. ...
http://www.hoteluri.org/news/telefon-pentru-taierea-copacilo...



    Reference: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&aq=t&ie=UTF-...
MMFORREST
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Multumesc


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
curăţarea copacilor


Explanation:
Mă bazez pe context care ne spune că este *surgery and care*, lurări de îngrijire a copacilor, care sînt acoperite complet, zic eu, de: curăţarea copacilor. Atunci cînd se face curăţarea, primăvara şi toamna, se taie crengile crescute nedorit (toaletare), uscate (surgery) şi se îngrijeşte pomul, copacul, de tot ce ar putea dăuna. Se pot face şi răriri cu aceleaşi ocazii, adică se taie lăstărişul crescut pe lînga trunchiul îngrijit.

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2007-09-21 14:06:04 GMT)
--------------------------------------------------

mi se pare prea pretenţios-chirurgie, iar tăierea nu mai este *care*

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2007-09-21 14:07:50 GMT)
--------------------------------------------------

*lucrări* am vrut să scriu în prima explicţie

dragostea
Romania
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina Adams
1 day50 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Cristina Moldovan do Amaral
18 days
  -> Multumesc!