KudoZ home » English to Romanian » Bus/Financial

Internal rate of return.

Romanian translation: rata interna de rentabilitate


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:internal rate of return.
Romanian translation:rata interna de rentabilitate
Entered by: Rodica Levitchi

22:20 Nov 13, 2001
English to Romanian translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Internal rate of return.
The discount rate at which a stream of costs and benefits has a net present value of zero.
Ioan Beg
rata interna de rentabilitate (sau rata rentabilitatii interne)
Explanation:
Rata de actualizare la care valoarea neta prezenta (valoarea actualizata) a unui flux de venituri sau cheltuieli (viitoare) este egala cu zero.
_______________________________________

RIR este denumita si "flux de trezorerie actualizat" (discounted cash flow - flux de trezorerie pentru ca venituri=intrari; cheltuieli=iesiri). Acest indicator este utilizat ca termen de comparatie (sau prag) in special pentru evaluarea rentabilitatii si eficientei operationale a proiectelor de investitii.

Vezi referintele de mai jos - Dictionary of Investment Terms:

Internal Rate of Return (IRR)
The rate of discount which needs to be applied to make the net present value of an investment equal to the price paid.

Net Present Value (NPV)
The current value of a stream of income discounted by a factor (usually inflation) over the period of an investment.


Selected response from:

Rodica Levitchi
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2rata interna de rentabilitate (sau rata rentabilitatii interne)
Rodica Levitchi
4rate of internal return=flux monetar actualizatGeorge Auslaender
4Rata interna a discontuluiNicholas-George Piatkowski


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Rata interna a discontului


Explanation:
Un exemplu a necesitatii asimilarii unor cuvinte si expresii straine din diferite domenii de activitate (ex.bancare)in vederea armonizarii mult dorite cu sistemul financiar,bancar si juridic anglo-american.


    Reference: http://nickpiat@yahoo.com
Nicholas-George Piatkowski
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 10

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rate of internal return=flux monetar actualizat


Explanation:
termen consacrat în dictionare economice recente.

George Auslaender
Romania

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
rata interna de rentabilitate (sau rata rentabilitatii interne)


Explanation:
Rata de actualizare la care valoarea neta prezenta (valoarea actualizata) a unui flux de venituri sau cheltuieli (viitoare) este egala cu zero.
_______________________________________

RIR este denumita si "flux de trezorerie actualizat" (discounted cash flow - flux de trezorerie pentru ca venituri=intrari; cheltuieli=iesiri). Acest indicator este utilizat ca termen de comparatie (sau prag) in special pentru evaluarea rentabilitatii si eficientei operationale a proiectelor de investitii.

Vezi referintele de mai jos - Dictionary of Investment Terms:

Internal Rate of Return (IRR)
The rate of discount which needs to be applied to make the net present value of an investment equal to the price paid.

Net Present Value (NPV)
The current value of a stream of income discounted by a factor (usually inflation) over the period of an investment.





    Reference: http://www.county.com.au/web/webdict.nsf/pages/index?open
Rodica Levitchi
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 14
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.Albu
25 mins

agree  xxxTzumpy: Excelenta explicatie!!
1 day 16 hrs