KudoZ home » English to Romanian » Bus/Financial

reduced weighting

Romanian translation: ponderare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:weighting
Romanian translation:ponderare
Entered by: Cristiana Coblis

22:08 Jan 22, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial / echipa de vanzari
English term or phrase: reduced weighting
an optimistic salesperson who has been forecasting 25 per cent more than actual in the previous periods may require a *reduced weighting* to compensate until the skill issue is addressed.

TIA
Cristiana Coblis
Romania
ponderare limitata
Explanation:
In statistica "ponderarea" inseamna atribuirea fiecarui element dintr-un intreg a unei valori proportionale cu importanta lor reala. Aceasta metoda este adesea intrebuintata in calculul mediilor si a cifrelor-indicii.

Cele bune.
Selected response from:

Red Cat Studios
United Kingdom
Grading comment
Greu dar am reusit sa ma lamuresc si le multumesc tuturor celor care m-au ajutat.
Am reusit sa gasesc un dictionar mai rasarit de marketing in care sa figureze si definitia lui weighting.
Astfel MacMillan Dictionary of Marketing and Advertising (Ed.1998)defineste:
weighting= a means of attaching greater or lesser importance to a factor or variable. Weights may be assigned judgementally to reflect experience (cum este cazul nostru) or company policy e.g. in rating tables for screening new produsct ideas or based upon prior knowledge of the incidence with which the variable occurs naturally and which one may wish to modify e.g in Quota sampling one can emphasize those subgroups in which one is particularly interested by giving greater weight to them.
Multumesc inca odata pentru sprijin tuturor.

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2ponderare limitata
Red Cat Studios
5indemnizatie redusa
costinro
5încărcare diminuată
asco
4tarif/preţ (mai) redus
Katalin Rozália Szász


Discussion entries: 5





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ponderare limitata


Explanation:
In statistica "ponderarea" inseamna atribuirea fiecarui element dintr-un intreg a unei valori proportionale cu importanta lor reala. Aceasta metoda este adesea intrebuintata in calculul mediilor si a cifrelor-indicii.

Cele bune.

Red Cat Studios
United Kingdom
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 115
Grading comment
Greu dar am reusit sa ma lamuresc si le multumesc tuturor celor care m-au ajutat.
Am reusit sa gasesc un dictionar mai rasarit de marketing in care sa figureze si definitia lui weighting.
Astfel MacMillan Dictionary of Marketing and Advertising (Ed.1998)defineste:
weighting= a means of attaching greater or lesser importance to a factor or variable. Weights may be assigned judgementally to reflect experience (cum este cazul nostru) or company policy e.g. in rating tables for screening new produsct ideas or based upon prior knowledge of the incidence with which the variable occurs naturally and which one may wish to modify e.g in Quota sampling one can emphasize those subgroups in which one is particularly interested by giving greater weight to them.
Multumesc inca odata pentru sprijin tuturor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.Albu: ponderare redusa
7 hrs

agree  Endre Both
1 day 10 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
încărcare diminuată


Explanation:
.. poate atrage dupa sine o încarcare diminuată, pâna când se rezolva problema aptitudinilor (în activitatea de vânzare)

sau chiar "solicitare mai redusa"

asco
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 477

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tarif/preţ (mai) redus


Explanation:
English-Hungarian business dictionary

Dat fiind contextul celelalte traduceri nu sunt bune deloc.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 14:11:57 (GMT)
--------------------------------------------------

Rectific si scuze. Eu nu mai înteleg fraza deloc. Si ma enerveaza...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-25 10:08:23 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Vad ca ai incheiat deja intrabarea. Eu intre timp am intrebat un englez american, care mi-a transcris fraza astfel:
an optimistic salesperson who has been forecasting sales has added an additional 25% to his forecast. To be within the range of the forecasted sales, he will have to reduce his forecast in the future to fall below expected sales to compensate for the excessive forecasting he created in those periods where he stated projected sales plus 25%.
Cred ca nici nu mai vrei sa auzi despre aceasta problema, dar poate te mai ajuta aceasta explicatie.


Katalin Rozália Szász
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  costinro: aici e o penalizare prin reducerea indemnizatiei/sporului de realizare a vanzarilor la care s-a angajat respectivul "optimist". Cheers Rozi!
44 mins

1 day 8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
indemnizatie redusa


Explanation:
“poate fi necesar ca unui vanzator optimist care in perioadele anterioare a prognozat mereu cu 25% mai mult decat a realizat sa-i fie platita o indemnizatie redusa pana la rezolvarea problemei de abilitate.”

Scuze:
Am anulat raspunsul anterior pentru ca devenise prea lung si cam confuz.

costinro
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 232