operations

Romanian translation: administrarea productiei, departamentul de productie

English term or phrase:operations
Romanian translation:administrarea productiei, departamentul de productie
Entered by: Cristiana Coblis

10:55 Jan 27, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial / operations, operating
English term or phrase: operations
the operations function is the arrangement in a business of resources that are devoted to the production of goods and services

Departament de productie? Este unica denumire pe care am auzit/o eu.
Alt context:

Operating performance is improved by...

The operating function applies equally to manufacturing companies and service providers.

TIA
Cristiana Coblis
Romania
administrarea productiei
Explanation:
(functia de) administrarea/ gestionarea productiei
Selected response from:

Ioana Bostan
Grading comment
Multumesc tuturor pentru sfaturi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2administrarea productiei
Ioana Bostan
3 +1producţie
asco
3 +1functia operationala
Vasile BOLOGA
3functia operationala
Elvira Stoianov


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
functia operationala


Explanation:
capacitate de a desfasura o activitate, de a opera (activa, participa) pe o piata. responsabil ar fi "operations manager".

Vasile BOLOGA
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 210

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  asco: .. sau in jargon economic chiar "OPS Manager", dar cum e pe lb. romana?
3 mins

agree  Oana Popescu
28 mins

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
producţie


Explanation:
(in cazul foarte general)

Deoarece exista si notiunea de productie de servicii (cf. si cu indicatia de sus "The operating function applies equally to manufacturing companies and service providers")

Functiile pot fi definite concret: de ex. Intr-o firma de servicii de transport "Operations" inseamna activitatea de derulare a transportului propriu-zis si se numeste mai curand
"Serviciul Transporturi" decat "Serviciul Productie"

Deci in context se poate traduce altfel decat productie, cu toate ca se poate asimila acesteia.


asco
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 477

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  danv
10 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
administrarea productiei


Explanation:
(functia de) administrarea/ gestionarea productiei

Ioana Bostan
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 52
Grading comment
Multumesc tuturor pentru sfaturi.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  asco
2 mins
  -> multumesc

agree  Andrei Albu
2 hrs
  -> multumesc, Andrei

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
functia operationala


Explanation:
eu cred ca se refera la faptul ca acolo se face intr-adevar ceva
In cazul serviciilor nu cred ca se poate vorbi de un dpt de productie.
Mai ales ca la tine se vorbeste de o functie care are legatura cu producerea de bunuri si servicii

Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 888