KudoZ home » English to Romanian » Bus/Financial

whole-life cost of ownership

Romanian translation: costul de proprietate pe intreaga durata de viata a produsului


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:whole-life cost of ownership
Romanian translation:costul de proprietate pe intreaga durata de viata a produsului
Entered by: Cristiana Coblis

11:19 Jan 28, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial / motor coach design
English term or phrase: whole-life cost of ownership
Dintre caracteristicile unui nou model de autobuz se numara:
passenger excitement
problem-free miles
whole-life cost of ownership
schedule adherence

TIA
Cristiana Coblis
Romania
costul detinerii pe toata durata de viata
Explanation:
Termen de contabilitate.
whole-life cost =
The life-cycle cost of a product plus costs that consumers incur, including operation, support, maintenance, and disposal.




--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-28 12:17:22 (GMT)
--------------------------------------------------

E vorba despre detinerea pe intreaga durata de viata a respectivului autobuz/automobil etc. si nu de perioada cat doresti sa-l detii. E un concept teoretic!
Selected response from:

costinro
United Kingdom
Grading comment
Multumesc Dl.Popescu si Costin. Si multe salutari.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2costul detinerii pe toata durata de viata
costinro
4 +2cheltuieli (costuri) de intretinere pe perioada detinerii
Susanna & Christian Popescu GbR


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
cheltuieli (costuri) de intretinere pe perioada detinerii


Explanation:
<

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-28 12:12:50 (GMT)
--------------------------------------------------

costin: nu cred e vorba de durata de viata a vehicolului, fiindca posesorul poate sa il si vanda. Banuiesc ca in datele concrete pe care le are Cristina, valorile sunt date per an de detinere.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-28 13:05:42 (GMT)
--------------------------------------------------

Conceptul teoretic de care vorbest esti corect in anumite domenii. Din experienta mea profesionala (marketing uzina de autocare Mercedes-Benz) insa, iti spun ca este o aberatie sa dai costul intretinerii unui autovehicul pe intreaga sa viata. La autobuze (si nu numai) costurile de intretinere cresc cu fiecare an de detinere dupa expirarea perioadei de garantie si a perioadei in care beneficiezi de scutirea de impozit pentru investitia facuta in autobuzul respectiv. Cheltuielile de intretinere, afisate (de obicei) in materialele publicitare sau in rezultatele testelor facute de firme sau reviste specializate, reprezinta o medie, iar aceasta medie se refera la un vehicul nou (in functie de consumul de carburanti, impozit, asigurari etc.)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-28 16:53:54 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

pentru conformitate:
http://ctce.ro/files/pages/soft/informatice.htm
http://www.autoghid.ro/control/catalog?brandid=48&serieid=2
http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=7118
http://www.acr.ro/Romanian/scrisoarea_de_credit.htm

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 81

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Rozália Szász: Perfect. Iata si o referinta in engleza: http://www.autofinder.ie/news_art.htm?a=264
8 mins
  -> köszi

agree  costinro: Nu, nu, nu!
25 mins
  -> ???

49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
costul detinerii pe toata durata de viata


Explanation:
Termen de contabilitate.
whole-life cost =
The life-cycle cost of a product plus costs that consumers incur, including operation, support, maintenance, and disposal.




--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-28 12:17:22 (GMT)
--------------------------------------------------

E vorba despre detinerea pe intreaga durata de viata a respectivului autobuz/automobil etc. si nu de perioada cat doresti sa-l detii. E un concept teoretic!


    Reference: http://www.hansen.nelson.com/glossary_s_z.html
costinro
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 232
Grading comment
Multumesc Dl.Popescu si Costin. Si multe salutari.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Stoianov
2 hrs

agree  Ciprian Dumea: mai degraba decat varianta lui Christian; poate "pe intreaga durata de viata a produsului/masinii"
3 hrs