KudoZ home » English to Romanian » Bus/Financial

Shelf-life of a product

Romanian translation: 1.ciclu de vanzare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Shelf-life of a product
Romanian translation:1.ciclu de vanzare
Entered by: Anca Nitu

13:40 Mar 24, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Shelf-life of a product
In many cases the rate of development in such as the self-life of a product is also very short.
dianasava
Romania
1.ciclu de vanzare
Explanation:
adica cat sta un produs in raft pina se vine
ex:http://www.aer.ro/ro/motiune.asp

Or, editorii cer subventii pentru carti greu vandabile, al caror ciclu de vînzare
se întinde pe o perioada de un an si jumatate, deci recuperarea

2.poate de asemenea sa fie si perioada de valabilitate/garantie pt bunuri perisabile
depinde de context

Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1termen de valabilitate
asco
4 +2ciclul de viata
Ciprian Dumea
5zolizoltan lachner
41.ciclu de vanzareAnca Nitu


Discussion entries: 1





  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ciclul de viata


Explanation:
Pana nu gasesc un echivalent mai precis. In acest context ar putea merge, dar nu daca este vorba de un text foarte specializat. Et voilŕ :-).

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 14:26:43 (GMT)
--------------------------------------------------

Iata intrarea granddictionnaire. Este un pic diferita de ceea ce inseamna in contextul tau. In fine:

Domaine(s) : - management
inventory management


anglais
français

shelf life
durée limite de stockage n. f.


Définition :
The amount of time an item may be held in inventory before it becomes unusable.



    Reference: http://www.ttech.ro/market.htm
Ciprian Dumea
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 84

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  felicia_za: durata
1 hr
  -> durata de viata - da, multumesc Felicia :-)

agree  Cristina Moldovan do Amaral
2 hrs
  -> /me bows - and goes home; me tired

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
1.ciclu de vanzare


Explanation:
adica cat sta un produs in raft pina se vine
ex:http://www.aer.ro/ro/motiune.asp

Or, editorii cer subventii pentru carti greu vandabile, al caror ciclu de vînzare
se întinde pe o perioada de un an si jumatate, deci recuperarea

2.poate de asemenea sa fie si perioada de valabilitate/garantie pt bunuri perisabile
depinde de context



Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 3372

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
termen de valabilitate


Explanation:
"shelf life" este durata cat ARE VOIE sa stea pe raft.
Daca e expirat, trebuie retras de pe shelf....

asco
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 477

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: exact, asta e si sugestia mea nr. 2, dar depinde de context, din ce e indicat in original nu se intelege daca sunt bunuri perisabile sau greu vandabile
3 hrs
  -> multumesc, nu vazusem varianta 2

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
zoli


Explanation:
shelf-life inseamna perioada de expunere a unui produs, de regula se foloseste la produsele perisabile, de regula alimente.
Problema este mai complexa decat pare la prima vedere. Dupa ce ajunge pe raft - shelf - nu mai poate reminmagazinat, recongelat, etc, dar asta nu inseamna ca produsul intra automat din fabrica in ciclul comercial.
foarte pe scurt ,,vezi satampila pe ambalaj,,

zoltan lachner
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 79