cross-sectional regressions

Romanian translation: regresii pe baza de esantioane reprezentative

English term or phrase:cross-sectional regressions
Romanian translation:regresii pe baza de esantioane reprezentative
Entered by: costinro

20:09 May 4, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: cross-sectional regressions
Financially distressed firms
alma
regresii pe baza de esantioane reprezentative
Explanation:
Nu este vorba de regresii multiple aici. Regresii multiple in engleza se spune multiple regression; cum exista si regresii liniare simple (simple linear regression) etc, etc. specificarea se face intotdeauna. Aici este vorba despre faptul ca regresiile folosesc date prelevate pe esantioane reprezentative. Cross-section in limbaj statistic inseamna "esantion reprezentativ".
Selected response from:

costinro
United Kingdom
Grading comment
Thanks a lot! The references are extremely useful for my study.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 -1regresii pe baza de esantioane reprezentative
costinro
4regresii multiple
Tehno


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
regresii multiple


Explanation:
Este vorba de regresia liniara multipla, diferita de regresia liniara simpla.
Model econometric de calcul:
Modelul de evaluare a activelor financiare (MEAF)
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
7.2 Cross-Sectional Tests of the CAPM
Consider the cross-sectional regression:
R-Rf=gamma0+gamma1beta+epsilon
In this regression, R represents the returns of many securities at a particular cross-section of time and beta represents the betas on many firms.
Poate te ajuta mai mult al doilea link.
Mai cauta si in Google.
HTH
Initial, voiam sa traduc prin "regresii transversale", dar nu am gasit termenul acesta folosit ca atare in contextul aratat.


    Reference: http://www.finint.ase.ro/capm2.html
    Reference: http://wwwcom.ase.ro/curs-finante/capitolul_19.htm
Tehno
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 79

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
regresii pe baza de esantioane reprezentative


Explanation:
Nu este vorba de regresii multiple aici. Regresii multiple in engleza se spune multiple regression; cum exista si regresii liniare simple (simple linear regression) etc, etc. specificarea se face intotdeauna. Aici este vorba despre faptul ca regresiile folosesc date prelevate pe esantioane reprezentative. Cross-section in limbaj statistic inseamna "esantion reprezentativ".


    Reference: http://www.uku.fi/~mauranen/advbis/advbis3.htm
    Reference: http://web.ask.com/redir?bpg=http%3a%2f%2fweb.ask.com%2fweb%...
costinro
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 232
Grading comment
Thanks a lot! The references are extremely useful for my study.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  GabrielaRoman: Nicidecum "esantion reprenzentativ". Se refera la regresiile efectuate pe variabile colectate deodata. In opozitie cu "longitudinal regressions" sau in general cu analizale longitudinale, unde variabila predictoare este colectata inaintea celei de iesire.
2863 days