KudoZ home » English to Romanian » Bus/Financial

strike price

Romanian translation: pretul de exercitare a optiunii


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:strike price
Romanian translation:pretul de exercitare a optiunii
Entered by: corin

06:54 Oct 18, 2001
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: strike price
Context: The whole sentence is "The share price (of a bank) is above the strike price" in a text on share options vested to the bank employees. HELP REQUIRED ASAP!!! TIGHT DEADLINE KILLING ME!!!
corin
pretul exercitiului
Explanation:
= exercise price
explicatie: pretul (cursul) fixat la care cumparatorul optionului poate exercita dreptul säu de a cumpara sau vinde anumite instrumente financiare

Poate gasesti o traducere mai adecvata in baza la ce am scris mai sus.
Mi-ar fi curios si mie sa aflu.
M-am bazat pe dictionarul oficial Eng-Rus al Fondului Monetar International pentru care am lucrat.
Succes
Natalia
Selected response from:

nzbirciog
France
Grading comment
Dupa "negocierea" mai multor raspunsuri, solutia aleasa va fi "pretul de exercitare a optiunii" (care a fost confirmata si de cineva care lucreaza in domeniu). Multumesc, oricum, tuturor.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5pretul la exersarea optiuniixxxTzumpy
4pret minim pe actiune
t.ex
4pretul burseiZoya ayoz
4pretul exercitiuluinzbirciog
4Pretul dat de volumul tranzactiilor
A.Albu


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Pretul dat de volumul tranzactiilor


Explanation:
"Pretul actiunilor (unei banci) este mai mare decat pretul dat de volumul tranzactiilor". Cu alte cuvinte, este supraevaluat.

Definitia urmatoare o puteti gasila link-ul de mai jos: "The stated price per share for which underlying stock may be purchased (for a call) or sold (for a put) by the option holder upon exercise of the option contract." Sper sa va fie de ajutor.


    Reference: http://www.investopedia.com/terms/s/strikeprice.asp
A.Albu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 1777

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pretul exercitiului


Explanation:
= exercise price
explicatie: pretul (cursul) fixat la care cumparatorul optionului poate exercita dreptul säu de a cumpara sau vinde anumite instrumente financiare

Poate gasesti o traducere mai adecvata in baza la ce am scris mai sus.
Mi-ar fi curios si mie sa aflu.
M-am bazat pe dictionarul oficial Eng-Rus al Fondului Monetar International pentru care am lucrat.
Succes
Natalia

nzbirciog
France
PRO pts in pair: 2
Grading comment
Dupa "negocierea" mai multor raspunsuri, solutia aleasa va fi "pretul de exercitare a optiunii" (care a fost confirmata si de cineva care lucreaza in domeniu). Multumesc, oricum, tuturor.

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pretul bursei


Explanation:
nu stiu care este exact termenul folosit in limba romana dar, daca nu ma insel, "strike price" se refera la ultimul pret stabilit la bursa inainte de inchidere

Zoya ayoz
Israel
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pret minim pe actiune


Explanation:
La incheierea contractului (prin care angajatul are dreptul sa cumpere un numar de actiuni de la firma la care lucreaza) se stabileste un pret minim de achizitie.
La exercitarea dreptului oferit de acest contract, angajatul va putea cumpara (pe o perioada limitata de timp) actiunile respective la pretul minim prevazut in contract si nu la pretul de la bursa.

t.ex
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 8

3 days 9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
pretul la exersarea optiunii


Explanation:
Strike price se refera la schimbarile care survin in pretul actiunii in momentul in care "optiunea" este exersata.
Pretul optiunii este fixat anterior, in mometul cumpararii acesteia, insa exersarea optiunii nu e obligatorie. Optiunea este cumparata deoarece detinatorul incearca prin informatiile financiare pe care le detine sa urmeze o anumita strategie si are -in functie de tara in care se desfasoara tranzactia- un termen limitat sa ia acest curs.
Daca posesorul optiunii se decide sa nu o foloseasca el va pierde bonusul platit ptr. aceasta.
Strike price: the fixed price in the option contract at which the holder can buy/sell the underlying asset. - aceasta este definitia data in unul din manualele de Advanced Corporate Finance pe care le-am folosit la MBA.
Sper sa-ti fie de ajutor, desi cam tarziu.

xxxTzumpy