KudoZ home » English to Romanian » Business/Commerce (general)

Distinguished Visiting Professor of Law

Romanian translation: profesor invitat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Visiting Professor
Romanian translation:profesor invitat
Entered by: Cristiana Coblis

19:37 Dec 14, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: Distinguished Visiting Professor of Law
functia unei persoane
Elvira Stoianov
Luxembourg
profesor asociat invitat, specialitatea drept
Explanation:
Este o calitate acordata de universitati in anumite conditii, unor personalitati nationale sau internationale.
Exista si varianta de "visiting professor" pastrata ca atare in romana, conform aceleiasi surse.

Cat priveste "distinguished", sensul nu e cel obisnuit (distins, onorat, etc.), ci : "distinguished (teaching/research) professor, University Professor, Institute Professor : these titles, often specific to one institution, generally are granted to the top few percent of the tenured faculty (and sometimes to under one percent)." vezi http://encyclopedia.thefreedictionary.com/visiting professor


Selected response from:

Rodica Stefan
Grading comment
multumesc, am impresia ca asta este varianta corecta, care nu mi-o aduceam aminte :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7distins profesor invitat
Cristiana Coblis
4profesor asociat invitat, specialitatea drept
Rodica Stefan
4profesor-oaspete
Ovidiu Martin Jurj
4dinstinsul Profesor Doctor de Drept venit in vizitaCristina Chaplin
3oaspetele de onoare, profesor de drept...
Iulia Manescu


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
distinguished visiting professor of law
dinstinsul Profesor Doctor de Drept venit in vizita


Explanation:
sper sa iti fie de ajutor

proffessor of Law= doctor in domeniul Drept

Cristina Chaplin
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
distinguished visiting professor of law
oaspetele de onoare, profesor de drept...


Explanation:
gdt dă "profesor invitat" ca definiţie pentru "visiting professor".

Probabil o mare personalitate în domeniu care ţine un discurs la vreo conferinţă.

HTH

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-12-14 19:52:32 GMT)
--------------------------------------------------

din wiki:

Visiting professor: someone visiting another college or university to teach for a limited time; this may be someone who is a professor elsewhere or a distinguished scholar or practitioner who is not. The term may also refer simply to terminal (usually 1–3 years) teaching appointments and/or post-doctorate research appointments (which are much like research internships).

...aşa că, mai degrabă, **distinsul profesor invitat de drept**... am cam dat-o-n bară la prima.:P

http://www.google.ro/search?hl=ro&q="profesor invitat"&meta=

Iulia Manescu
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
distinguished visiting professor of law
distins profesor invitat


Explanation:
distins profesor invitat care predă dreptul
Am avut şi eu în traduceri şi aşa am tradus, acum văd că au apărut şi ceva referinţe.
HTH

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2005-12-14 20:13:08 GMT)
--------------------------------------------------

Cred că e mai degrabă vorba de o încadrare administrativă, nu neapărat de o funcţie. Am remarcat că sintagma e destul de vagă asupra materiei, de aceea cred că e mai importantă încadrarea decât materia în sine, altfel probabil s-ar fi precizat ce fel de drept predă profesorul :)


    Reference: http://dictionary.cls.ro/ADICO/Languages/Romanian/P/PROFESOR...
Cristiana Coblis
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucica Abil
5 mins
  -> Mulţumesc, Lucia.

agree  Andreea Sepi
16 mins
  -> Mulţumesc, Andreea.

agree  lucca: Se poate lăsa şi netradus.
22 mins
  -> Mulţumesc, Lucian.

agree  xxxMihai Badea
49 mins
  -> mulţumesc.

agree  Bogdan Burghelea
1 hr
  -> mulţumesc.

neutral  elfstone: Nu stiu, doar ca am vazut aici: http://www.umfcluj.ro/noutati/Hotarari/HotarariSenat/HS_3_20... si aici: http://www.umftgm.ro/documente/carta_umf.pdf ca e lasat asa, chiar daca nu e ea engleza ca latina ;) (O fi un medicinism?)
9 hrs
  -> nu am văzut decât în această situaţie folosit astfel. Pe de altă parte, nu avem niciun context, ca să ne dăm mai bine seama.

agree  Cristina Butas
11 hrs
  -> mulţumesc.

agree  Marcella Magda
15 hrs
  -> mulţumesc.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
distinguished visiting professor of law
profesor-oaspete


Explanation:
Asa traduce Dictionarul German-Roman al Academiei echivalentul german Gastprofessor, adica un profesor care e mai mult decat in vizita, tine mai mult decat o conferinta si atat, nu, omul preda la o universitate straina, deci nu cea unde e el angajat definitiv, o perioada limitata de timp. Functia se cheama Gastprofessur, termen pe care vad ca dictionarele nu il dau, dar pe care toata lumea il foloseste. Altavista a gasit 226.000 de hituri la Gastprofessur. Deci de asta as zice mai degraba proffesor-oaspete.


    Reference: http://de.altavista.com/web/results?itag=ody&q=Gastprofessur...
Ovidiu Martin Jurj
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

3 days8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
distinguished visiting professor of law
profesor asociat invitat, specialitatea drept


Explanation:
Este o calitate acordata de universitati in anumite conditii, unor personalitati nationale sau internationale.
Exista si varianta de "visiting professor" pastrata ca atare in romana, conform aceleiasi surse.

Cat priveste "distinguished", sensul nu e cel obisnuit (distins, onorat, etc.), ci : "distinguished (teaching/research) professor, University Professor, Institute Professor : these titles, often specific to one institution, generally are granted to the top few percent of the tenured faculty (and sometimes to under one percent)." vezi http://encyclopedia.thefreedictionary.com/visiting professor





    Reference: http://www.ubbcluj.ro/job/regulament%20posturi%20didactice1....
Rodica Stefan
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
multumesc, am impresia ca asta este varianta corecta, care nu mi-o aduceam aminte :)