KudoZ home » English to Romanian » Business/Commerce (general)

intelligence

Romanian translation: date active


12:57 Feb 17, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: intelligence
In technical terms, public relations practitioners 'span' organizational boundaries, carrying information to groups outside and inside the company. In the opposite direction, they bring information in, and this information provides intelligence - but only if it is interpreted and used.
Elvira Stoianov
Luxembourg
Romanian translation:date active
Explanation:
in wikipedia am gasit aceste explicatii. poate iti vor sugera si un alt echivalent
Selected response from:

Rodica Stefan
Grading comment
multumesc, in final am recurs la parafrazare pe baza acestui raspuns
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6capital informaţionalxxxpanbanisha
4 +3intelligence
Dan Butuza
4cunostinte
tagore
3date active
Rodica Stefan


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
capital informaţional


Explanation:
m-am întâlnit relativ des cu acest concept

xxxpanbanisha
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu: cred că traducerea este corectă, depinde însă şi cum întoarce fraza ca să includă această sintagmă
34 mins

agree  Anamaria Sturz
4 hrs

agree  Anca Nitu
5 hrs

agree  Bogdan Burghelea
18 hrs

agree  Emina Popovici
22 hrs

agree  László Budai
23 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
date active


Explanation:
in wikipedia am gasit aceste explicatii. poate iti vor sugera si un alt echivalent

Example sentence(s):
  • Intelligence (information gathering) Intelligence (abbreviated int. or intel.) is information valued for its currency and relevance rather than its detail or accuracy —in contrast with "data" which typically refers to precise / particular information e

    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Intelligence_(information_gathe...
Rodica Stefan
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
multumesc, in final am recurs la parafrazare pe baza acestui raspuns

46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
intelligence


Explanation:
Am găsit această resursă pe internet, poate te ajută.
http://www.intellcompetitiv.ro/ro/glosar.html#gi
Date - "piese" de informatii brute, nestructurate si neconectate între ele, pâna la momentul evaluarii si interpretarii prin metode analitice.
Intelligence - informatii filtrate si analizate pâna la punctul în care se poate actiona / se pot lua decizii pe baza lor.

Aici, se pare că intelligence rămâne netradus.

Dan Butuza
Romania
Native speaker of: Romanian
Notes to answerer
Asker: fiind vorba de o traducere de carte, cred ca nu prea poate fi lasat asa


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca: Înţelegere.
18 mins
  -> Mersi, Lucian!

agree  Marcela MF
18 mins
  -> Mersi, Marcela!

agree  Marinela Sandoval
8 hrs
  -> Mersi, Marinela!

neutral  Bogdan Burghelea: Parcă trebuia tradus, nu creat un alt barbarism.
18 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cunostinte


Explanation:
"cunostinte"

tagore
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 32