KudoZ home » English to Romanian » Business/Commerce (general)

graduation

Romanian translation: absolvire


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:graduation
Romanian translation:absolvire
Entered by: Lucica Abil

05:02 Oct 19, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Business/Commerce (general) / graduation
English term or phrase: graduation
As noted in the meeting, we have received a letter from the Romanian Government about graduation from the World Bank, and future activities in Romania would take into account the ongoing graduation discussions with the Government.
oenescu25
absolvire
Explanation:
Cu prilejul Reuniunii anuale 2006 a Consiliului Guvernatorilor BERD, în contextul
celei de a 3-a Revizuiri a Resurselor de Capital, a fost dezbătută politica Băncii
privind volumul finanţării în statele care au devenit membre ale Uniunii Europene.
Conform acestei ***„politici de absolvire” (graduation policy)***, ţările care au depăşit
perioada de tranziţie vor înceta treptat să mai fie ţări recipiente, iar resursele
deblocate vor fi orientate spre statele membre din Estul şi Sud-Estul Europei.
http://www.bnro.ro/Ro/Pubs/anuale/RA2006.pdf
Selected response from:

Lucica Abil
Romania
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4absolvire
Lucica Abil
4calificareAnca Nitu
2 +2finanţare graduală (treptată)
dragostea


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
absolvire


Explanation:
Cu prilejul Reuniunii anuale 2006 a Consiliului Guvernatorilor BERD, în contextul
celei de a 3-a Revizuiri a Resurselor de Capital, a fost dezbătută politica Băncii
privind volumul finanţării în statele care au devenit membre ale Uniunii Europene.
Conform acestei ***„politici de absolvire” (graduation policy)***, ţările care au depăşit
perioada de tranziţie vor înceta treptat să mai fie ţări recipiente, iar resursele
deblocate vor fi orientate spre statele membre din Estul şi Sud-Estul Europei.
http://www.bnro.ro/Ro/Pubs/anuale/RA2006.pdf

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 71
6 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca
11 mins
  -> Mulţumesc, Lucian!

agree  Oana Negut
13 mins
  -> Mulţumesc, Oana!

neutral  dragostea: Guvernul nu cred că absolvă nimic la BM, ci împreună cu BM stabilesc volumul şi condiţiile de finanţare. Acordarea finanţării se face în etape, nu?
1 hr
  -> A se vedea contextul şi referinţele oferite. Bănuiesc că BNR, care este implicată direct în discuţiile cu BM, inclusiv pe tema în discuţie, este cea mai bună referinţă.

agree  Nina Iordache
3 hrs
  -> Mulţumesc, Nina!

agree  xxxMihai Badea: Nu văd de ce nu am putea transfera metafora absolvirii din engleză în română. În plus, folosirea unui alt termen decât cel "oficial" ar putea produce confuzii.
4 hrs

41 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
finanţare graduală (treptată)


Explanation:
Fiind vorba de împrumut de la Banca Mondială, obţinut prin tratative guvernamentale, iar firmele din România care trebuie să acceadă la finanţarea guvernametală, mă gîndesc că este o finanţare treptată, pe măsura intrării banilor de la BM.

--------------------------------------------------
Note added at 3 ore (2007-10-19 08:29:20 GMT)
--------------------------------------------------

Graduation=The act of arranging in grades, sensul 4, WordWeb.
=an arranging or marking in grades or stages, sensul 2, Websters Reference Library, Concise Edition Dictionary and Thesaurus, 2002.
Banii nu se dau toţi odată. Se dau treptat.
Nu pricep ce poate Guvernul României absolvi la BM?

dragostea
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anamaria bulgariu
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  Elena-Simona Craciun
2 days14 hrs
  -> Mulţumesc frumos!

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
calificare


Explanation:
este o metoda de evaluare
recunosc ca nu-mi place "absolvire" ca nu mi se pare ca tarile in curs de dezvoltare sunt copii de scoala
si in fond cate echipe de fotbal nu "se califica" in etape superioare
nu inseamna ca " a absolvi" e gresit, e cam tras de par:)

Graduation from IDA is based on per capita GNP and creditworthiness considerations. Until 1984, the per capita GNP benchmark for IDA eligibility was $250 at 1964 prices, adjusted annually for inflation. In 1984, a second informal benchmark was introduced in view of the increasing number of eligible borrowers and the limited resources available. The first explicit operational cutoff was $580 at 1987 prices, which when updated is $925 at 1997 prices. The original benchmark ($1,505 at 1997 prices) has been retained as a "historical" ceiling. The reason for not discarding the original benchmark is that the United Nations (UN) and other agencies use it to determine eligibility for other concessional assistance. Also, IBRD borrowers that are below the cutoff have access to loans on 20-year maturity terms
http://www.adb.org/Documents/Policies/Graduation/grad300.asp



Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 84