KudoZ home » English to Romanian » Business/Commerce (general)

convenience store

Romanian translation: magazin de proximitate


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:convenience store
Romanian translation:magazin de proximitate
Entered by: lucca

11:24 Apr 9, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: convenience store
"A convenience store is a small store or shop. They are often located alongside busy roads, or at gas/petrol stations. This can take the form of gas stations supplementing their income with retail outlets, or convenience stores adding gas to the list of goods that they offer. Railway stations also often have convenience stores. They are also frequently located in densely-populated urban neighborhoods."
xxxMihai Badea
Luxembourg
magazin de proximitate
Explanation:
Acele mici magazine "din vecinătate" (întotdeauna situate aproape de "ceva"), care dispar cu timpul sufocate de concurenţa supermarketurilor...
Am stat pe gânduri dacă să postez răspunsul, pentru că n-am mai întâlnit termenul magazin de proximitate. Până la urmă mi-am spus: "De ce nu"? Exprimă binişor noţiunea definită de contextul dat (greu de exprimat mai clar/concis în alt mod) iar proximitate are precedente.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-04-09 14:54:31 GMT)
--------------------------------------------------

Termenul cred că are avantajul generalităţii. Toţi ştim astfel de magazine, dar unele nu sunt non-stop, altele nu sunt chiar aşa de mici sau nu sunt în staţii de benzină sau legate de autostrăzi/şosele etc, etc.
Unele au dospărut pt. că erau pe domeniul public. Cel de la nici 40 de metri de locuinţa mea are clienţi (vinde şi pe credit!)şi îmi e la îndemână. Magazine "la îndemână"?!

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-04-09 15:03:41 GMT)
--------------------------------------------------

Mesaj special pt. Bogdan: magazinul de lânga mine nu ţine ziare, pt. că nu e vandabile: care citeşte presa e mai puţini de 50 ;-)
Selected response from:

lucca
Romania
Grading comment
Mulţumesc frumos.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +8magazin de proximitatelucca
4 +4mini-marketDiana Lupu
4 +3mini-market 24/24
Lina Samoila
4 +2non-stop
Ovidiu Martin Jurj
3 +2butic
Lia Sabau
4mic magazin universal de cartier cu marfa de larga folosintaAnca Nitu
4magazin alimentar micirina smalley
3 +1ABC
Elvira Daraban


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
butic


Explanation:
o sugestie

Lia Sabau
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ovidiu Martin Jurj
1 hr
  -> multumesc frumos!

agree  RODICA CIOBANU
22 hrs
  -> multumesc frumos!

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
mini-market


Explanation:
sugestie

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2008-04-09 11:39:44 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.magister.ro/corporate/portal/alias__magister/lang...


    Reference: http://www.businessmagazin.ro/printare/cover-story/romania-n...
Diana Lupu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ovidiu Martin Jurj
1 hr
  -> Multumesc

agree  ayast
1 hr
  -> Multumesc

agree  RODICA CIOBANU
22 hrs
  -> Multumesc

agree  Dasa Suciu
1 day5 hrs
  -> Multumesc

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ABC


Explanation:
aşa i se zice pe la noi. cel de vizavi de mine are alt nume, dar i se zice "la teo"

Elvira Daraban
Specializes in field
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ovidiu Martin Jurj
1 hr
  -> mulţumesc

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
mini-market 24/24


Explanation:
in SUA notiunea de convinience market este aplicata de obicei magazinelor de dimensiuni mici care lucreaza in program continuu 24 ore din 24 si care comercializeaza bunuri de prima necesitate, de obicei la preturi mai inalte decat cele medii. pare a fi cazul descris

Lina Samoila
Specializes in field
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
18 mins
  -> multumesc, Bogdan!

agree  Ovidiu Martin Jurj
41 mins
  -> merci Ovidiu, dar vad ca esti de acord cu toate variantele! ;-)

agree  anamaria bulgariu
50 mins
  -> multumesc, Anamaria!

neutral  ayast: nici in SUA nici in Romania aceste magazine nu sunt deschise de obicei non-stop
51 mins
  -> daca e vorba de magazinele de langa statiile de petrol, de obicei lucreaza in regim non-stop...asta o stiu din experienta mea personala de calator ;-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
non-stop


Explanation:
Sunt de acord cu toate răspunsurile date de colegi, toate sunt bune, dar parcă mai nou tot omul pe la noi îi zice non-stop la tipul ăsta de magazin, care aşa e, e mic, e în vecinătate / proximitate, are de de toate în el şi e deschis 24/24, deci non-stop. Apropo şi de reclama aia TV la o anumită băutură spirtoasă, reclama cu Dorel.

Ovidiu Martin Jurj
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anamaria bulgariu
10 mins
  -> mulţumesc, Anamaria

agree  wordbridge
6 hrs
  -> mulţumesc, Victor

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
magazin alimentar mic


Explanation:
vand numai o gama restransa de produse: apa, sucuri, lapte, sendviciuri, dulciuri, ziare si sint intr-adevar atasate statiilor de benzina. Nu sint folosite pt cumparaturile saptamanale ci pt o excursie, pt ziua respectiva adica.

irina smalley
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +8
magazin de proximitate


Explanation:
Acele mici magazine "din vecinătate" (întotdeauna situate aproape de "ceva"), care dispar cu timpul sufocate de concurenţa supermarketurilor...
Am stat pe gânduri dacă să postez răspunsul, pentru că n-am mai întâlnit termenul magazin de proximitate. Până la urmă mi-am spus: "De ce nu"? Exprimă binişor noţiunea definită de contextul dat (greu de exprimat mai clar/concis în alt mod) iar proximitate are precedente.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-04-09 14:54:31 GMT)
--------------------------------------------------

Termenul cred că are avantajul generalităţii. Toţi ştim astfel de magazine, dar unele nu sunt non-stop, altele nu sunt chiar aşa de mici sau nu sunt în staţii de benzină sau legate de autostrăzi/şosele etc, etc.
Unele au dospărut pt. că erau pe domeniul public. Cel de la nici 40 de metri de locuinţa mea are clienţi (vinde şi pe credit!)şi îmi e la îndemână. Magazine "la îndemână"?!

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-04-09 15:03:41 GMT)
--------------------------------------------------

Mesaj special pt. Bogdan: magazinul de lânga mine nu ţine ziare, pt. că nu e vandabile: care citeşte presa e mai puţini de 50 ;-)

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Mulţumesc frumos.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
49 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Ovidiu Martin Jurj
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  ayast
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  Tradeuro Language Services
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  Iosif JUHASZ
2 hrs
  -> Mulţumesc Iosif!

agree  RODICA CIOBANU
22 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Adde
1 day11 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Dasa Suciu
1 day4 hrs
  -> Mulţumesc!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mic magazin universal de cartier cu marfa de larga folosinta


Explanation:

1 / 1


Domaine(s) : - enterprises
business enterprises


anglais
français

convenience store
dépanneur n. m.



Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
depanneur [Quebec]
GDT

in Québec asa se cheama
in Romania le-am mai vazut numele de "butic"

in germana s-a tradus ca "magazinul alimentar din colt"
http://www.proz.com/kudoz/english_to_german/other/270071-con...
eu as fi mers cu solutia: Einzelhändler für Artikel des täglichen Gebrauchs - care a intrunit majoritatea voturilor



Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 84