KudoZ home » English to Romanian » Business/Commerce (general)

DDU

Romanian translation: DDU


21:57 Nov 1, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: DDU
Referitor la preţ - Price, DDU. Ştiu că este Delivered Duty Unpaid, dar se păstrează oare acronimul? Se traduce? Cum?
Elena Iercoşan
Romania
Romanian translation:DDU
Explanation:
Da, se pastreaza. Este o terminologie INCOTERMS recunoscuta ca standard international, inclusiv de catre vama romana
Selected response from:

mediana
Grading comment
Mulţumesc frumos.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8DDUmediana
4 +4DDU - livrat taxe vamale neplatite
Lucica Abil


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
ddu
DDU


Explanation:
Da, se pastreaza. Este o terminologie INCOTERMS recunoscuta ca standard international, inclusiv de catre vama romana

mediana
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mulţumesc frumos.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  clauswe
1 hr

agree  Rose Marie Matei
10 hrs

agree  tagore
10 hrs

agree  Radu DANAILA
10 hrs

agree  RODICA CIOBANU: conditie de livrare
11 hrs

agree  Iosif JUHASZ
11 hrs

agree  cornelia mincu
12 hrs

agree  Andreea Sepi: yep. Incoterms - Delivered Duty Unpaid.
12 hrs

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
ddu
DDU - livrat taxe vamale neplatite


Explanation:
Termen INCOTERMS

Utilizarea in contractele de vanzare internationala de marfuri a termenului DDU presupune ca obligatia de livrare este indeplinita de vanzator in momentul in care marfa a fost pusa la dispozitia cumparatorului la locul convenit, in tara importatoare. De aici, consecinta ca vanzatorul isi asuma costurile si riscurile legate de aducerea marfii in acest loc.
http://www.euroavocatura.ro/dictionar/3819/DDU

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2008-11-01 22:32:58 GMT)
--------------------------------------------------

Mitsubishi: New Pajero SWB 3.2 DI-D -B 28.589 euro (*preţ DDU*);
http://www.evenimentul.ro/articol/profitati-de-oferta-39.htm...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-02 00:39:35 GMT)
--------------------------------------------------

Corect: livrat cu taxe vamale neplătite

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 71
6 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nina Iordache
27 mins
  -> Mulţumesc!

agree  tagore
10 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  RODICA CIOBANU: conditii de livrare DDU
11 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  cornelia mincu
12 hrs
  -> Mulţumesc!