KudoZ home » English to Romanian » Business/Commerce (general)

back to basics

Romanian translation: întoarcere la origini


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:back to basics
Romanian translation:întoarcere la origini
Entered by: Ilona Roberts

15:22 Nov 14, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Marketing - Business/Commerce (general)
English term or phrase: back to basics
Propoziţia sună aşa:
And yes, "back to basics" is once again in fashion.

Mulţumesc pentru sugestii!
Ilona Roberts
întoarcere la origini
Explanation:
sugestie
Selected response from:

Elena ILISOI
Romania
Grading comment
multumesc, asa am zis pana la urma.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7întoarcerea la esenţă
Andrei Albu
5revenire la formula elementaraAnca Nitu
5piesele de baza/piesele de rezistenta
Nina Iordache
4 +1Intoarcere la origini
Roxana Traista
4 +1întoarcere la origini
Elena ILISOI
4 +1întoarcerea la principii
Cristina Bolohan


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
întoarcerea la esenţă


Explanation:
Asta e ce propun în acest context...

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ilinca Florea: da, sau revenirea
3 mins
  -> Mulţumesc

agree  RODICA CIOBANU
4 mins
  -> Mulţumesc

agree  Lina Samoila: de acord cu Ilinca
25 mins
  -> Mulţumesc

agree  Radu DANAILA
45 mins
  -> Mulţumesc

agree  ioana gabriela sandu
1 hr
  -> Mulţumesc

agree  Anca Nitu
4 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Iosif JUHASZ
4 hrs
  -> Mulţumesc

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
întoarcere la origini


Explanation:
sugestie

Elena ILISOI
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
multumesc, asa am zis pana la urma.
Notes to answerer
Asker: Asa ma gandeam si eu, dar iata mai mult din text: Singurul lucru pe care-l pot face, e sa scriu aci mai mult din text: "Yes, the dot-com bubble burst, as anyone who understands the principles of competitive advantage knew it would. Yes, chastened CFO's have sworn an oath to tell the truth, the whole truth and nothing but the truth. Yes, all those venture funds and corporate incubators were a slideshow - a junk-food substitute for the meat-and-potatoes work of building solid new businesses while simultaneously renewing the core. And yes, "back to basics" is once again in fashion. But it would be a profound mistake to believe that nothing has changed - that the new millennium is distinguished from the old by nothing more than a few numbers on the calendar.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sigina : totuşi asta este ideea.
2 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Intoarcere la origini


Explanation:
Ma gandesc ca "intoarcerea la origini" surprinde expresia englezeasca.

Roxana Traista
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sigina
2 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
întoarcerea la principii


Explanation:
(context, politics, mostly, British) A conscious return to principles such as self-respect, decency and honesty; especially the discredited policy of the Conservative government in the 1990s.
adverb
back to fundamental principles
You can't teach them calculus when they can't add up; let's get

intoarcerea la principliile fundamentale/elementare
www.allwords.com/word-back to basics.html

Pentru conservatori, intoarcerea la principii este singura cale de a reveni la putere
www.moneyexpress.ro/articol_12216/sfarsitul_conservatorismu...

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2008-11-14 15:52:50 GMT)
--------------------------------------------------

revenirea la principii
Revenirea la principiile economice de baza in business este remediul pentru criza
www.zf.ro/eveniment/ceo-ul-petrom-revenirea-la-principiile-...

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2008-11-14 15:54:23 GMT)
--------------------------------------------------

revenirea la principiile de baza
Lavrov a facut apel la omologii sai din statele membre ale OSCE pentru revenirea la principiile de baza ale organizatiei
www.9am.ro/stiri-revista-presei/2006-12-07/rusia-s-ar-putea...

Cristina Bolohan
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxairineiv
2 days15 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
piesele de baza/piesele de rezistenta


Explanation:
http://www.elady.ro/articole/Moda/Garderoba-de-succes.html

si:

http://www.eva.ro/moda/case-de-moda/colectii-de-croaziera-la...

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2008-11-14 15:58:13 GMT)
--------------------------------------------------

repet: daca este vorba despre un concept general, de o strategie, trebuie abordata altfel problema... Daca Este nevoie de o exprimare mai creativa/literara, chiar poetica, atunci Andrei are dreptate. Dar pulsul general al textului, contextul mai larg ne raman necunoscute....

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2008-11-14 16:02:35 GMT)
--------------------------------------------------

sau reducerea la esenta/simplitate/minimul necesar:

http://www.ask.com/web?q=Define Back-to basics Movement&qsrc...

unde se poate vedea ca este si un trend in diferite domenii

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-14 17:35:14 GMT)
--------------------------------------------------

revenirea la principiile morale fundamentale:

http://www.hih.ro/W_CAS_IS/BRP/MSt/Conf-nov-05/Rezumate.htm

Nina Iordache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 43
Notes to answerer
Asker: e vorba de strategii în lumea afacerilor, nu vestimentaţie - scuze că nu am insistat asupra contextului... e o idiomă atât de simplă şi totuşi nu găsesc fomula potrivită...

Asker: Singurul lucru pe care-l pot face, e sa scriu aci mai mult din text: "Yes, the dot-com bubble burst, as anyone who understands the principles of competitive advantage knew it would. Yes, chastened CFO's have sworn and oath to tell the truth, the whole truth and nothing but the truth. Yes, all those venture funds and corporate incubators were a slideshow - a junk-food substitute for the meat-and-potatoes work of building solid new businesses while simultaneously renewing the core. And yes, "back to basics" is once again in fashion. But it would be a profound mistake to believe that nothing has changed - that the new millennium is distinguished from the old by nothing more than a few numbers on the calendar.


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
revenire la formula elementara


Explanation:
my take

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 84