KudoZ home » English to Romanian » Chemistry; Chem Sci/Eng

high expansion foam

Romanian translation: spuma cu coeficient ridicat de expansiune


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:high expansion foam
Romanian translation:spuma cu coeficient ridicat de expansiune
Entered by: Irene S.

20:12 May 18, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: high expansion foam
Use high expansion foam to suppress flame and radiated heat from pool fire.

Am găsit "spumă de înaltă înfoiere" şi "spumă cu coeficient mare de înfoiere", dar nu sunt sigură dacă este corect.
Irene S.
spuma cu coeficient ridicat de expansiune
Explanation:
Calc din franceza:

Un systčme fixe d'extincteurs d'incendie utilisant une mousse ŕ grande expansion, lorsque l'incendie ne met pas en cause un gaz ou un gaz liquéfié ayant un point d'ébullition inférieur ŕ la température ambiante ou un liquide cryogénique, ou utilisant dans les autres cas le gaz carbonique ou un jet d'eau sous pression doit ętre installé dans les espaces de l'installation qui contiennent.....
http://lois.justice.gc.ca/fr/C-7.5/DORS-95-104/102532.html

Poate ajuta si link-ul din rubrica 'web references'.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 2 mins (2005-05-18 22:14:39 GMT)
--------------------------------------------------

Sau calc din spaniola: espuma de alta expansión
http://www.vikingspain.com/es/doc_tec.htm
Si cu poza unui \'high expansion foam generator\': http://www.vikingspain.com/docs/KCA/KCA-GAE-400.pdf

Las espumas de alta expansión están recibiendo cada día más atención y están siendo usadas más frecuentemente; Se producen con facilidad por medio de un generador de espuma de alta expansión al soplar aire a través de una pantalla húmeda con un rocío de agua continuo, que contiene un aditivo para producir burbujas, la espuma es muy ligera y fluida y puede aplicarse para llenar todo un cuarto rápidamente o cualquier otra área cerrada de tamańo considerable. http://html.rincondelvago.com/ambiente-y-seguridad-industria...
Selected response from:

Ioana Costache
Romania
Grading comment
Mulţumesc frumos.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3spuma cu coeficient ridicat de expansiune
Ioana Costache
5spuma de inalta infoiereCristian Nicolaescu
4spuma cu coeficient mare de infoiere
Iulia Manescu


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spuma cu coeficient mare de infoiere


Explanation:
cred ca este corect. nu am gasit altceva care sa se apropie ca sens, iar Dict. Tehnic nu ofera mare ajutor.

Iulia Manescu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
spuma cu coeficient ridicat de expansiune


Explanation:
Calc din franceza:

Un systčme fixe d'extincteurs d'incendie utilisant une mousse ŕ grande expansion, lorsque l'incendie ne met pas en cause un gaz ou un gaz liquéfié ayant un point d'ébullition inférieur ŕ la température ambiante ou un liquide cryogénique, ou utilisant dans les autres cas le gaz carbonique ou un jet d'eau sous pression doit ętre installé dans les espaces de l'installation qui contiennent.....
http://lois.justice.gc.ca/fr/C-7.5/DORS-95-104/102532.html

Poate ajuta si link-ul din rubrica 'web references'.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 2 mins (2005-05-18 22:14:39 GMT)
--------------------------------------------------

Sau calc din spaniola: espuma de alta expansión
http://www.vikingspain.com/es/doc_tec.htm
Si cu poza unui \'high expansion foam generator\': http://www.vikingspain.com/docs/KCA/KCA-GAE-400.pdf

Las espumas de alta expansión están recibiendo cada día más atención y están siendo usadas más frecuentemente; Se producen con facilidad por medio de un generador de espuma de alta expansión al soplar aire a través de una pantalla húmeda con un rocío de agua continuo, que contiene un aditivo para producir burbujas, la espuma es muy ligera y fluida y puede aplicarse para llenar todo un cuarto rápidamente o cualquier otra área cerrada de tamańo considerable. http://html.rincondelvago.com/ambiente-y-seguridad-industria...


    Reference: http://planete.afnor.fr/v3/espace_information/listes_tilt/en...
Ioana Costache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Mulţumesc frumos.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu
7 hrs
  -> Multumesc!

agree  aurafas
9 hrs
  -> Multumesc!

agree  Cristina Butas
10 hrs
  -> Multumesc!

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
spuma de inalta infoiere


Explanation:
General Invest - 2005
... spumele se clasifica in doua categorii: spuma chimica obtinuta printr-o ...
spume de joasa infoiere, spume de medie infoiere, spume de inalta infoiere. ...
www.generalinvest.ro/prod-stingere.html - 16k - În Cache - Pagini similare

DG PSI-003
... electrogenerator de spuma de inalta infoiere hidrogenerator de spuma de inalta
infoiere electroincarcator de pulbere tun remorcabil pentru apa si spuma ...
bpc981.3x.ro/6.htm - 42k


Cristian Nicolaescu
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 51