KudoZ home » English to Romanian » Chemistry; Chem Sci/Eng

kieselguhr

Romanian translation: pamant de diatomita


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:kieselguhr
Romanian translation:pamant de diatomita
Entered by: Florin Hulubei

07:41 Mar 26, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / industria prepararii berii
English term or phrase: kieselguhr
If the wort is not bright it must be clarified by adding kieselguhr at a concentration of...
Florin Hulubei
pamant de diatomita
Explanation:
este termenul "consacrat"
Selected response from:

Vasile BOLOGA
Grading comment
multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5(pământ de) kieselguhrlucca
5 +1diatomit
Bogdan Burghelea
5pamant de diatomita
Vasile BOLOGA


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
(pământ de) kieselguhr


Explanation:


lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
9 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Cristian Brinza: sau "kieselgur" cf. DEX, DOOM2
11 mins
  -> Mulţumesc, corect!

agree  Monika Silea: e un tip de FILTRU ALUVIONAR; deci l-as lasa asa; "prietenii stiu de ce":-)
12 mins
  -> Mulţumesc! Exact!

agree  Antonia Toth
2 hrs
  -> Mulţumesc! Nu prea mai am timp de referinţe :-(

agree  micawber_7: "Kieselguhr" nu pare atestat de dictionarele curente; 'kieselgur' este forma standard.
12 hrs
  -> Mulţumesc!

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
diatomit


Explanation:
Dacă vreţi un cuvînt românesc, cu toate că "kieselguhr" e corect şi el.

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2007-03-26 07:55:46 GMT)
--------------------------------------------------

Sinonime: kieselgur, pămânţel, tripoli, pământ de diatomee

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2007-03-26 07:58:12 GMT)
--------------------------------------------------

Se pare că se folosesc ambele forme: "Kieselgur" - forma germană, şi "kieselguhr" - engleză şi alte limbi germanice

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2007-03-26 08:32:29 GMT)
--------------------------------------------------

DIATOMÍT s.n. Rocă sedimentară silicioasă formată în cea mai mare parte din resturile cochiliilor de diatomee. [Pr.: di-a-] – Din fr. diatomite

DIATOMÍT s.n. Sediment silicios consolidat, format din depunerea cochiliilor de diatomee; tripoli, kiselgur. [< diatomite].


    Reference: http://dexonline.ro/search.php?cuv=diatomit
Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Silea: as fi fost de acord daca dadeati raspunsul PAMANT DE DIATOMEE - nu stiu daca e grsit, dar nu l-am intalnit in forma asta
16 mins
  -> Nu înţeleg: "diatomit" este greşit?

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
pamant de diatomita


Explanation:
este termenul "consacrat"

Vasile BOLOGA
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  lucca: Am întâlnit (mai) frecvent pământ de diatomee.
2 hrs