KudoZ home » English to Romanian » Chemistry; Chem Sci/Eng

crosslinkers

Romanian translation: agent de reticulare


05:23 Aug 6, 2004
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: crosslinkers
The size of the micropores is inversely proportional to the amount of crosslinker.
The crosslinkers generally consist of divinyl benzene...
pur
Romanian translation:agent de reticulare
Explanation:
Un agent de reticulare este o molecula continand cel putin doua functiuni chimice capabile sa formeze legaturi prin reactia cu functiuni existente pe lanturile polimerice, legandu-le intre ele.
Tot crosslinker se numeste aparatul de iradiere UV cu ajutorul caruia se initiaza o reactie de reticulare.
Selected response from:

Herbert2
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1agent de reticulare
Herbert2
3agenti de reticulare
Dan Marasescu


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
agent de reticulare


Explanation:
Un agent de reticulare este o molecula continand cel putin doua functiuni chimice capabile sa formeze legaturi prin reactia cu functiuni existente pe lanturile polimerice, legandu-le intre ele.
Tot crosslinker se numeste aparatul de iradiere UV cu ajutorul caruia se initiaza o reactie de reticulare.


    www.mappm.ro/legislatie/bat_01/ Tabacarii/INTRODUCERE%20Tabacarii.doc
    Reference: http://www.polyurethaneweb.com/directory.php?hk=1&k=0&uk=50
Herbert2
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Moldovan do Amaral
9 hrs

32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
agenti de reticulare


Explanation:
vezi link


    www.osim.ro/publicatii/ brevete/bopi897/rezumate/112361.pdf
Dan Marasescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20