KudoZ home » English to Romanian » Chemistry; Chem Sci/Eng

citrate fluoride oxalate

Romanian translation: Vacutainer tub de recoltare cu oxalat, citrat, EDTA


02:01 Nov 9, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: citrate fluoride oxalate
Plasma comes from an EDTA, citrate fluoride oxalate tube or other plasma tubes and is not the correct specimen type for the serum chemistry panel testing.
Cristina Moldovan do Amaral
United States
Romanian translation:Vacutainer tub de recoltare cu oxalat, citrat, EDTA
Explanation:
Vacutainer hematologie 5 ml EDTA
Vacutainer tub de recoltare pentru hematologie cu K2-EDTA sau K3-EDTA de 5 ml cu volum vacuum 2/3/4 ml VF052/053/053SD(T)K

Vacutainer coagulare 5 ml citrat
Vacutainer tub de recoltare coagulare Na3-Citrate 3,8% de 5 ml cu volum vacuum 1,8/2,7/3,6 ml VF052/053/054SBCS

Vacutainer biochimie
Vacutainer oxalat (de sodiu si fluor) pentru glicemie


--------------------------------------------------
Note added at 7 ore (2008-11-09 10:00:45 GMT)
--------------------------------------------------

Oxalat, citrat, EDTA sunt saruri cu proprietati chelatoare, adica leaga stabil ionii de calciu si îi împiedica sa intervina in coagularea sangelui recoltat in vacutainer,
confirm astfel ceea ce s/a precizat anterior referitor la capacitatea anticoagulanta a substantelor amintite,

dar lipsea termenul de vacutainer,

deoarece eprubetele nevidate (si implicit fara dop), in care se turna din flacon citrat sau se tragea din fiola EDTA si se punea in eprubeta...nu mai sunt de mult in uz.


Selected response from:

cezara lucas
Romania
Grading comment
mulţumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2citrat sau fluorură şi oxalat
Antonia Toth
5Vacutainer tub de recoltare cu oxalat, citrat, EDTAcezara lucas
Summary of reference entries provided
vezi si referintaadinag

Discussion entries: 2





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
citrat sau fluorură şi oxalat


Explanation:
eprubetă/tub cu (EDTA), citrat sau fluorură şi oxalat (fluorură/oxalat)

toate sunt săruri de Na, K, dar simplificat se scrie doar citrat, în loc de citrat de Na de exemplu

am văzut că eprubetele cu fluorură de (Na de ex) conţin şi oxalat (de K de ex.), explicaţia mai jos

Tubes impeding coagulation
Sodium Citrate Tube
Sodium Heparin Tube
EDTA (K2/K3)
Fluoride-Oxalate Tube

http://www.medikit.com/index.php?page=shop.product_details&f...

FX dop gri- glicemie, fluorura oxalat, pulbere, anticoagulant, obtinere plasma si conservare glucoza, valabilitate 2 ani, depozitare la intuneric;

4NC dop negru - rata sedimentare, citrat trisodic 3.2%,4:1, forma lichida, anticoagulant, obtinere plasma citrata, valabilitate 1 an, depozitare la intuneric;

http://www.romedic.ro/detaliu_produs/2205.html

EDTA is denoted by mauve or purple caps on Vacutainer brand test tubes.
Citrate is usually in blue Vacutainer tube.
Oxalate has a mechanism similar to that of citrate. It is the anticoagulant used in fluoride (grey top) tubes.

http://en.wikipedia.org/wiki/Anticoagulant

http://books.google.com/books?id=PvdEPEVEAVkC&pg=PA3&lpg=PA3...


Antonia Toth
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 233

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina Lazarescu: cred ca ar trebui totusi citrat, fluorură, oxalat.Lipseste o virgulă de undeva......
1 hr
  -> Mulţumesc, în acest context cred că aveţi dreptate, contează substanţele care nu permit obţ. unei plasme corespunzătoare, nu modul de combinare a acestora.

agree  RODICA CIOBANU
3 hrs
  -> Mulţumesc!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Vacutainer tub de recoltare cu oxalat, citrat, EDTA


Explanation:
Vacutainer hematologie 5 ml EDTA
Vacutainer tub de recoltare pentru hematologie cu K2-EDTA sau K3-EDTA de 5 ml cu volum vacuum 2/3/4 ml VF052/053/053SD(T)K

Vacutainer coagulare 5 ml citrat
Vacutainer tub de recoltare coagulare Na3-Citrate 3,8% de 5 ml cu volum vacuum 1,8/2,7/3,6 ml VF052/053/054SBCS

Vacutainer biochimie
Vacutainer oxalat (de sodiu si fluor) pentru glicemie


--------------------------------------------------
Note added at 7 ore (2008-11-09 10:00:45 GMT)
--------------------------------------------------

Oxalat, citrat, EDTA sunt saruri cu proprietati chelatoare, adica leaga stabil ionii de calciu si îi împiedica sa intervina in coagularea sangelui recoltat in vacutainer,
confirm astfel ceea ce s/a precizat anterior referitor la capacitatea anticoagulanta a substantelor amintite,

dar lipsea termenul de vacutainer,

deoarece eprubetele nevidate (si implicit fara dop), in care se turna din flacon citrat sau se tragea din fiola EDTA si se punea in eprubeta...nu mai sunt de mult in uz.





    Reference: http://www.buymed.ro/usr/shop/category/Venosafe%20recoltoare...
    Reference: http://www.buymed.ro/list.php?categoryID=150
cezara lucas
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
mulţumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Antonia Toth: lipseşte un "sau" pe undeva, eprubeta nu poate conţine toate substanţele respective
29 mins
  -> sunt indicate trei variante (comerciale) de vacutainere, si fiecare contine, asa cum indica exemplu, un alt tip de chelator




Reference comments


5 hrs
Reference: vezi si referinta

Reference information:
Anticoagulants used to prevent clotting of blood specimens for laboratory analysis are heparin and several substances that make calcium ions unavailable to the clotting process, including EDTA (ethylenediaminetetraacetic acid), citrate, oxalate and fluoride.

(18 Nov 1997)


    Reference: http://cancerweb.ncl.ac.uk/cgi-bin/omd?anticoagulant
adinag
Native speaker of: Native in RomanianRomanian