KudoZ home » English to Romanian » Chemistry; Chem Sci/Eng

desorb

Romanian translation: a(se) desorbi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:desorb
Romanian translation: a(se) desorbi
Entered by: Irina Lazarescu

06:21 Nov 20, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: desorb
..adsorbs nitrogen and desorbs it at low pressure..

Este procesul revers al adsorbţiei
Elena Matei
desorbtie
Explanation:
adsorbtie a azotului si desorbtia lui la presiune scazuta/ joasa.

Selected response from:

Irina Lazarescu
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2a (se) desorbi
George Blum
4 +2...si îl eliberează ...
Elena ILISOI
5desorbtie
Irina Lazarescu


Discussion entries: 2





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
a (se) desorbi


Explanation:
De regulă se utilizează forma reflexivă: o substanţă se desoarbe.


--------------------------------------------------
Note added at 16 minute (2008-11-20 06:37:12 GMT)
--------------------------------------------------

Avem de-a face cu doi termeni (absorbţie şi adsorbţie) care au acelaşi antonim: desorbţie. Afirm asta în calitate de ... inginer chimist într-o viaţă anterioară :-)

Example sentence(s):
  • Se desoarbe poluantul cu cca 10 ml. solvent şi se supune analizei. ... Se desoarbe apoi poluantul din fiecare strat de suport şi se analizează. separat. ...
  • http://www.google.com/search?q=desoarbe&hl=en&sourceid=gd&rls=GGLD,GGLD:2006-17,GGLD:en&aq=t
George Blum
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  adinag: http://en.wikipedia.org/wiki/Desorption
1 hr
  -> Mulţumesc !

agree  DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
4 hrs
  -> Mulţumesc

disagree  Irina Lazarescu: absorbtia si adsorbtia sunt doua procese diferite. Absorbtia are loc in toata masa de lichid/ gaz iar adsorbtia are loc numai la suprafata de contact a lichidului/ gazului
4 hrs
  -> Dacă recitiţi comentariul meu, veţi vedea că vorbesc de "doi termeni", deci implicit două procese diferite (care au acelaşi antonim)...

agree  Ştefania Iordan: Corect, de altfel este absurd sa traducem un verb printr-un substantiv! Conform carei logici?
6 hrs
  -> Mulţumesc.

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
...si îl eliberează ...


Explanation:
idee

Elena ILISOI
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
5 hrs

agree  xxxM&T: asta este o corect
6 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
desorbtie


Explanation:
adsorbtie a azotului si desorbtia lui la presiune scazuta/ joasa.



Irina Lazarescu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 32