KudoZ home » English to Romanian » Chemistry; Chem Sci/Eng

fountain solution

Romanian translation: solutie de umezire


14:08 Dec 3, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: fountain solution
Microbiological efficacy of parmetol A 28 S challenge test in fountain solution.
Naty2008
Romanian translation:solutie de umezire
Explanation:
fountain solution 1. Dampening solution used in lithography to keep the nonimage areas of the plate from holding ink.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2010-12-03 19:46:02 GMT)
--------------------------------------------------

Eu am inteles ca solutia de umezire se foloseste doar pentru testarea Parmetol A 28 S; produsul in sine, cand este folosit, se dilueaza cu apa.
Selected response from:

elena1310
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2solutie de umezire
elena1310
3 +1soluţie de hidratare
Monica Muresan
4apă industrială, lichid industrial, lichid de răcire (dupa caz)tradetrek
3soluţie pentru spălaretradetrek


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
soluţie de hidratare


Explanation:
E ceea ce în franceză se numeşte "solution de mouillage" (sau "dampening/damping solution" în EN), termenul se foloseşte în domeniul imprimeriei şi poligrafiei; nu ştiu dacă textul tău se referă (şi) la acest domeniu (dă-ne eventual mai multe detalii despre context). Am găsit ambele expresii (RO şi EN) aici:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:wctz8jh...|lang_ro&client=firefox-a
(am deschis documentul prin "afişare ca HTML" pentru a nu-l descărca); hope this helps...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-12-03 16:31:34 GMT)
--------------------------------------------------

sau soluţie de hidratare


    Reference: http://www.granddictionnaire.com/
    Reference: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:wctz8jh...
Monica Muresan
France
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wordbridge
16 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
soluţie pentru spălare


Explanation:
Este bună traducerea "soluţie pentru umezire" în tipografie, dar aici este vorba de soluţie de spălare în procese industriale unde fluidul curge dinamic şi permanent... cum ar fi la strunguri, instalaţii de spălare industrială a sticlelor... etc.

tradetrek
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
solutie de umezire


Explanation:
fountain solution 1. Dampening solution used in lithography to keep the nonimage areas of the plate from holding ink.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2010-12-03 19:46:02 GMT)
--------------------------------------------------

Eu am inteles ca solutia de umezire se foloseste doar pentru testarea Parmetol A 28 S; produsul in sine, cand este folosit, se dilueaza cu apa.

Example sentence(s):
  • Producatorul placilor noastre propune ND – Fountain Solution, pentru optimizarea proprietatilor hydrofile ale suprafetei placilor din polyester. Folosirea ei previne uscarea placilor si a tuturor problemelor ce ar putea deriva.
elena1310
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  tradetrek: Desi observ ca toata lumea recurge foarte des la dictionare, fara sa ia in considerare ca dictionarele au o utilitate limitata, neputind contine toate variantele de traducere
19 hrs

agree  William Padina: http://www2.acetrade.cz/Data/ParmetolA28S.pdf
1 day 7 hrs

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
apă industrială, lichid industrial, lichid de răcire (dupa caz)


Explanation:
a

tradetrek
Native speaker of: Native in RomanianRomanian