KudoZ home » English to Romanian » Computers (general)

data streaming

Romanian translation: redarea datelor în timp real


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:data streaming
Romanian translation:redarea datelor în timp real

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
14:54 Nov 3, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general)
Additional field(s): Computers: Systems, Networks, Telecom(munications)
English term or phrase: data streaming
Definition from Southern Rural Development Center:
Data streaming, commonly seen in the forms of audio and video streaming, is when a multimedia file can be played back without being completely downloaded first. Most files, like shareware and software updates that you download off the Internet, are not streaming data. However, certain audio and video files like Real Audio and QuickTime can be streaming files. With a fast Internet connection, you can usually stream live audio or video to your computer as fast or faster than you can listen or watch the content.

Example sentence(s):
  • Data streaming requires some combination of bandwidth sufficiency and, for real-time human perception of the data, the ability to make sure that enough data is being continuously received without any noticeable time lag. SearchNetworking.com
  • Efficient and robust data streaming services are a critical requirement of emerging Grid applications, which are based on seamless interactions and coupling between geographically distributed application components. Portal
  • A practical data streaming service must, therefore, be largely selfmanaging, i.e., it must dynamically detect and respond, quickly and correctly, to changes in application behaviour and state of the Grid. A Self-Managing Wide-Area Data Streaming using Model-based Online Control
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

redarea datelor în timp real
Definition:
Streaming Media - Tehnologie folosita in serviciile de transmisie audio/video astfel incat informatia sa fie procesata si vizualizata pe masura ce este receptiei (sa fie transmis si procesat un stream continuu). La streaming, vizualizarea continutului poate fi facuta inainte ca fisierul sa se fi transmis complet
Selected response from:

Andrei Albu
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2redarea datelor în timp real
Andrei Albu
4 +1flux de date
Bogdan Burghelea


  

Translations offered


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
flux de date


Definition from Universitatea Politehnică din Timişoar:
Operatiile de intrare-iesire (I/O - Input/Output) sunt indispensabile in orice limbaj de programare. In limbajul Java aceste operatii sunt implementate ca si functii de biblioteca in pachetul java.io. Ele se bazeaza pe conceptul de "stream" (flux de date). Un stream poate fi privit ca un canal de comunicatie in care un dispozitiv produce (scrie) date intr-un capat iar alt dispozitiv consuma (citeste) aceste date la capatul opus.

Example sentence(s):
  • 1. Ce este un fişier? Pentru un utilizator, un fişier este un şir de octeţi care stochează anumite date şi care are un nume pentru a putea fi identificat. Pentru un program C, un fişier este un flux (stream) de date. Ce este un flux de date? În primul rând să clasificam aceste fluzuri de date; putem avea: flux de intrare: de la fluxul de intare se citesc datele necesare programului; dacă e necesar putem avea mai multe astfel de fluxuri; implicit, pentru fiecare program se deschide un flux de intare numit stdin(standard input) flux de ieşire: la fluxul de ieşire se pot scrie datele rezultate în urma prelucrărilor; şi fluxuri de ieşire putem avea mai multe, dar implicit se deschid 2: stdout(standard output), unde se scriu datele de ieşire şi stderr, unde se pot scrie mesaje de eroare - Universitatea Tehnică din Timişoara  
Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 16

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  clauswe
2 days19 hrs
  -> Mulţumesc!

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
redarea datelor în timp real


Definition from Glosar GTS Telecom:
Streaming Media - Tehnologie folosita in serviciile de transmisie audio/video astfel incat informatia sa fie procesata si vizualizata pe masura ce este receptiei (sa fie transmis si procesat un stream continuu). La streaming, vizualizarea continutului poate fi facuta inainte ca fisierul sa se fi transmis complet

Example sentence(s):
  • Care este deosebirea intre streaming si download? Streaming-ul este tehnologia cu ajutorul careia fisierele video sau audio se deschid si ruleazã în timp real, în timp ce se încarcã. Poti accesa prin streaming un post TV/radio sau imagini filmate de o camera fixa sau alte fisiere cu duratã prestabilitã stocate într-o baza de date, la cerere. Fisierele nu sunt descarcate în telefon. Download-ul presupune descarea completã a unui fiser pe telefon si apoi vizualizarea acestuia. - Orange Romania  
  • Servicii digitale Servicii de redare video în timp real (video streaming) - Stiri Acasa.ro  

Explanation:
Fie că li se spune date, conţinut (multi)media, video/audio, este vorba, conform definiţiei citate anterior, despre deschiderea și redarea lor în timp real, înainte sau fără descărcare
Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 16

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Elena-Simona Craciun
2 days6 hrs
  -> Mulţumesc

Yes  Ilinca Florea
2 days10 hrs
  -> Mulţumesc




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License