KudoZ home » English to Romanian » Computers: Software

prompt message

Romanian translation: prompt

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:prompt message
Romanian translation:prompt
Entered by: Dan Marasescu

14:22 Oct 13, 2004
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: prompt message
Nu am gasit o formula consacrata in romana. Eu m-am gandit la "mesaj de invitare/invitatie", care apare si undeva in glosarul KudoZ, dar nu sunt foarte convins. Puteti gasi sugestii pe GDT si Eurodicautom.

Multumesc,
Dan
Dan Marasescu
Romania
prompt
Explanation:
Cred ca se poate folosi ca atare, l-am intalnit in multe texte IT. Mesaj de invitatie/invitare nu "suna".
http://info.cs.pub.ro/onl/dbase/cap5.html
Prompturile sint mesaje prin care se solicita introducerea unor
date. Pe ecran trebuie sa existe intotdeauna suficiente informatii
despre datele care trebuiesc introduse. Este indicat ca aceste
informatii sa fie similare cu formularele familiare utilizatorului.
Asa cum unele rubrici sint detaliate prin note de subsol pentru a nu
incarca formularul, programele pot folosi prompturi pentru a nu
incarca ecranul.

http://www.interactive.ro/pliantVM.htm
mesaj de întâmpinare cu specificul firmei, optiunea limbajului în cazul când se foloseste un suport multilingual, înregistrări de prompturi vocale

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2004-10-13 14:43:43 GMT)
--------------------------------------------------

\"prompt\" apare si in dict. en>ro de calculatoare al lui Nicolae Ionescu Crutan (editura Niculescu). Ma gandeam ca ar merge si \"comanda\", in fucntie de context - vezi \"vocal prompts\" = comenzi vocale.
Selected response from:

A.Albu
Romania
Grading comment
Merci!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4prompt
A.Albu
3prompter de invitare la comenzi
elenus


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
prompter de invitare la comenzi


Explanation:
Am gasit varianta asta, dar mi se pare un pic fortata:

"... sau nu a lui <CTRL/Break>, sau a formei prompterului de invitare la comenzi ... NOT]EXIST fi]ier - GOTO etichet[ - SHIFT - ECHO [ON OFF mesaj] - PAUSE [mesaj ...

inf.ucv.ro/~boboila/courses/CB1104/Note_curs8.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2004-10-13 14:42:46 GMT)
--------------------------------------------------

Am mai gasit si varianta combinata \"mesaje si prompturi\"

\"-Mesaje si prompturi. Utilizatorul poate fi informat pe scurt despre
cursul functionarii programului prin mesaje. Afisarea unui mesaj
este obligatorie cind:\"

http://info.cs.pub.ro/onl/dbase/cap5.html


elenus
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  A.Albu: (tele)prompterul stiu ca e acel aparat folosit in televiziuni, unde se afiseaza textele pe care le citesc prezentatorii de stiri, de exemplu.
21 mins
  -> Stiu ce este acela un (tele)prompter, insa eu am oferit doar o varianta, dand un exemplu pe care l-am gasit pe net...

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
prompt


Explanation:
Cred ca se poate folosi ca atare, l-am intalnit in multe texte IT. Mesaj de invitatie/invitare nu "suna".
http://info.cs.pub.ro/onl/dbase/cap5.html
Prompturile sint mesaje prin care se solicita introducerea unor
date. Pe ecran trebuie sa existe intotdeauna suficiente informatii
despre datele care trebuiesc introduse. Este indicat ca aceste
informatii sa fie similare cu formularele familiare utilizatorului.
Asa cum unele rubrici sint detaliate prin note de subsol pentru a nu
incarca formularul, programele pot folosi prompturi pentru a nu
incarca ecranul.

http://www.interactive.ro/pliantVM.htm
mesaj de întâmpinare cu specificul firmei, optiunea limbajului în cazul când se foloseste un suport multilingual, înregistrări de prompturi vocale

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2004-10-13 14:43:43 GMT)
--------------------------------------------------

\"prompt\" apare si in dict. en>ro de calculatoare al lui Nicolae Ionescu Crutan (editura Niculescu). Ma gandeam ca ar merge si \"comanda\", in fucntie de context - vezi \"vocal prompts\" = comenzi vocale.

A.Albu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 38
Grading comment
Merci!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu
15 hrs
  -> Multumesc

agree  Dan Dascalescu
21 hrs
  -> Multumesc

agree  Laszlo David
1 day 13 hrs

agree  Bogdan Burghelea
3 days 17 hrs