KudoZ home » English to Romanian » Construction / Civil Engineering

vacuum breaker faucet

Romanian translation: vana/supapa anti-vid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:vacuum breaker faucet
Romanian translation:vana/supapa anti-vid
Entered by: Péter Tófalvi

19:49 Nov 12, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: vacuum breaker faucet
Context:

"An anti-siphon device (or vacuum breaker), now required by all building codes, is built into some new sill cocks. It prevents unsanitary water from being pulled back through a garden hose."
http://www.rd.com/familyhandyman/content/18060/
http://www.hydroservice.com/VacuumBreakerFaucet.htm
Péter Tófalvi
Hungary
vana/supapa anti-vid
Explanation:
care impiedica refularea apelor uzate in conductele pentru apa potabila

Domaine(s) : - génie mécanique
pompe et compresseur


anglais
français

vacuum breaker valve
vanne d'isolement de casse-vide n. f.


http://en.wikipedia.org/wiki/Atmospheric_vacuum_breaker

Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Mulţumesc tuturor!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4supapă de egalizare (a presiunii)
Sigina
4vana/supapa anti-vidAnca Nitu
3robinet cutit cu actionare pneumatica
Anca Oprita


Discussion entries: 3





  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
robinet cutit cu actionare pneumatica


Explanation:
Este folosit la instalatii de ape uzate, ape pluviale (ca cel descris de tine). Si seamana si in fotografiile de pe site-urile de mai jos.


    Reference: http://www.primabt.ro/produse/robinet-cutit-cu-actionare-pne...
    Reference: http://https://ecom2.stasto.com/oc2/oc_hierarchy/index.asp?p...
Anca Oprita
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vana/supapa anti-vid


Explanation:
care impiedica refularea apelor uzate in conductele pentru apa potabila

Domaine(s) : - génie mécanique
pompe et compresseur


anglais
français

vacuum breaker valve
vanne d'isolement de casse-vide n. f.


http://en.wikipedia.org/wiki/Atmospheric_vacuum_breaker



Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 135
Grading comment
Mulţumesc tuturor!

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
supapă de egalizare (a presiunii)


Explanation:
vacuum braker - igualador de presión vezi
http://www.wordreference.com/es/translation.asp?tranword=bre...

faucet - supapă, robinet.



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-12 21:01:03 GMT)
--------------------------------------------------

Sau, am mai găsit intre timp, DISPOZITIV DE RUPERE A VACUUMULUI. Vezi în acest sens:

"Exista cinci metode de baza pentru a preveni patrunderea apei dintr-un sistem cu
apa nepotabila in sistemul cu apa potabila (daca intre ele exista o conexiune):
- o punga/strat de aer (separare fizica intre retele – marimea ei trebuie sa fie
cuprinsa intre 20 si 100 mm deasupra nivelului apei);
- un ansamblu cu doua clapete de sens;
- un ansamblu bazat pe principiul “presiune redusa impotriva curgerii inverse”
(compus din 2 clapete de sens independente, un reductor de presiune diferential si robineti de proba);
- un dispozitiv presurizat de rupere a vacuumului (este compus dintr-o clapeta de sens si o vana care permite accesul aerului, ambele functionand independent)
- un dispozitiv atmosferic de rupere a vacuumului.
Toate acestea trebuie montate in pozitie orizontala. In plus este indicat ca in cele mai inalte puncte ale coloanelor sa montati aerisitoare iar deasupra pardoselii de la nivelul inferior sa montati vanele de separare si golire."

http://www.misiuneacasa.ro/alimentarea-cu-apa---o-investitie...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-12 21:05:25 GMT)
--------------------------------------------------

probabil că supapa de egalizare a presiunii este tot ceva de genul, dar cred totuşi că Vacuum braker faucer e dispozitiv de rupere a vacuumului.


    Reference: http://www.gardena.ro/pdfs/884.pdf
Sigina
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 3