KudoZ home » English to Romanian » Construction / Civil Engineering

Metal/wood stud

Romanian translation: stalp din metal/lemn


10:33 Dec 6, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: Metal/wood stud
Este vorba de instructiunile pentru montarea unui televizor pe perete si metal/wood stud apar la tipuri de pereti: plasterboard, brick, metal/wood stud
Draga Crisan
United Kingdom
Romanian translation:stalp din metal/lemn
Explanation:
Nu sunt sigură că se potriveşte, insă o traducere a cuvântului stud este şi stâlp. Ar putea fi prinderea suportului pentru televizor pe un stâlp din metal sau lemn.
E o parere.
Selected response from:

Andreea10
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +4stalp din metal/lemnAndreea10
4pilastru din metal sau lemnCristina C.
3Pereţi din panouri
Claudia Coja
3 -1diblu de metal/lemn
meirs


Discussion entries: 1





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +4
metal/wood stud
stalp din metal/lemn


Explanation:
Nu sunt sigură că se potriveşte, insă o traducere a cuvântului stud este şi stâlp. Ar putea fi prinderea suportului pentru televizor pe un stâlp din metal sau lemn.
E o parere.

Andreea10
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mihaela.: Ba chiar asta este traducerea corecta. Structura de gipscarton se prinde pe acesti stalpi / profile. Tot de acesti stalpi, cu rezistenta mult mai mare decat a gipscartonului, se prinde si sistemul de sustinere a televizorului.
5 hrs
  -> multumesc

agree  IonutU
6 hrs
  -> multumesc

agree  Klára Kalamár
7 hrs
  -> multumesc

agree  Iosif JUHASZ
1 day 37 mins
  -> multumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
metal/wood stud
pilastru din metal sau lemn


Explanation:

Aşa zice dicţionarul...

stud pană de fixare [constr.]
stud pilastru [constr.]
stud pilastru [arhit.]

PILÁSTRU, pilaștri, s. m. Stâlp paralelipipedic prevăzut de obicei cu o bază și cu un capitel, care servește ca element de ornamentație sau de consolidare a unui zid. – Din fr. pilastre, it. pilastro.


    Reference: http://hallo.ro/search.do?l=ro&d=en&query=stud
Cristina C.
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  mihaela.: pilastrul este si el o traducere a lui "stud" dar nu in contextul acesta
4 hrs
  -> ?! PILÁSTRU s.m. Stâlp (cu secțiune dreptunghiulară) care servește...pentru consolidarea unui zid /sau de rezistență

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
metal/wood stud
diblu de metal/lemn


Explanation:
Cred că este vorba de dibluri (metal sau lemn) şi autorul a greşit termenul EN - plug

meirs
Israel
Specializes in field
Native speaker of: Native in HebrewHebrew, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: n-a gresit, cum spuneam si mai sus termenul apare la "tipuri de pereti", diblurile nu sunt tipuri pe pereti, are they...?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  mihaela.: nu, in nici un caz stud nu e diblu.
4 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
metal/wood stud
Pereţi din panouri


Explanation:
Cred ca este vorb despre pereti realizati din panouri fixate pe structuri usoare de metal/lemn.
Aici am gasit explicatii foarte bune:
http://www.renovation-headquarters.com/steelstuds.htm
Metal Stud est une sous-structure en métal léger (lisses et montants) pour des applications universelles:cloisons, doublages et faux plafonds. (cred ca se intelege chiar daca e in franceza, este vorba de structuri metalice usoare).
Si alte informatii aici:
http://www.gyproc.be/gyproc/producten/profielen-en-toebehore...
http://condo.kudika.ro/articol/condo~arhitectura/11234/peret...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2010-12-06 15:05:55 GMT)
--------------------------------------------------

"Pereti" ar fi trebuit sa ramana intre paranteze...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2010-12-06 15:50:33 GMT)
--------------------------------------------------

Depinde exact cum interpretati "metal/wood". Eu am considerat ca se refera la pereti realizati din metal SI lemn si nu metal SAU lemn, si in aceasta situatie nu era nevoie de diferentiere.
Cele mai multe referinte pe care le-am gasit erau despre " metal & wood stud " .


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2010-12-06 15:55:06 GMT)
--------------------------------------------------

Daca este vorba insa despre "metal stud" si " wood stud" atunci lucrurile sunt mult mai simple, este vorba despre profile metalice (metal stud" si profile de lemn (wood stud) care sustin peretii din panouri (la constructiile usoare ca acelea care se fac pe-afara si mai putin in Romania)

Claudia Coja
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 27
Notes to answerer
Asker: pai si daca le zic pereti din panouri cum mai diferentiez intre wood si metal? si cum fac sa nu-i confund cu plasterboard- pereti din panouri de rigips? m-ar fi interesat o denumire consacrata...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  mihaela.: nu, nu este vorba despre structura peretelui in sine, ci de structura care-l sustine
1 hr
  -> da, am inteles dupa ce am postat (din explicatia askerului) si am adaugat o nota:este vorba despre profile metalice (metal stud" si profile de lemn (wood stud) care sustin peretii din panouri