KudoZ home » English to Romanian » Construction / Civil Engineering

eaves tiles

Romanian translation: antefixe


08:27 Feb 27, 2012
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: eaves tiles
„Eaves tiles are small accessories in classical Chinese architecture fixed at the end of rafters for decoration and for shielding the eaves from wind and rain.”

http://history.cultural-china.com/en/55History1421.html

Vreo idee cum se spune în română?

Mulțumiri
alip76
Romania
Romanian translation:antefixe
Explanation:
Ca element decorativ, la capetele olanelor ce se terminau la marginea streașinei se fixau adesea antefixele, plăci de argilă ce purtau îndeobște o imagine prosopomorfă în relief. Antefixele se confecționau în special din lut ars, purtând pe partea anterioară motive în relief cu reprezentări umane, fitomorfe sau mitologice, și aveau o formă semicirculară sau triunghiulară. Antefixele (imbrex extremi, frontati) erau plasate pe partea superioară a cornișei, de-a lungul antablamentului pentru a masca extremitatea inferioară a olanelor și gardinilor a doua țigle de acoperiș.

imbrex
from the
Encyclopædia Britannica


imbrex, plural imbrices, in ancient Greek and Roman architecture, a raised roofing tile used to cover the joint between the flat tiles. Imbrices were generally of two types. In the more commonly used form the tile was approximately semicircular, and in the monumental marble examples the imbrex had vertical sides and an angular top. At the lower end of each row of imbrex tiles was an antefix, or decorative terminal.


A se vedea Fig. 19-20 din http://www.mnuai.ro/docs/apulum/articole/37.ciugudean.pdf
Selected response from:

Oana Ţica
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2ţiglă de streaşină/margine
Péter Tófalvi
3antefixe
Oana Ţica


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
antefixe


Explanation:
Ca element decorativ, la capetele olanelor ce se terminau la marginea streașinei se fixau adesea antefixele, plăci de argilă ce purtau îndeobște o imagine prosopomorfă în relief. Antefixele se confecționau în special din lut ars, purtând pe partea anterioară motive în relief cu reprezentări umane, fitomorfe sau mitologice, și aveau o formă semicirculară sau triunghiulară. Antefixele (imbrex extremi, frontati) erau plasate pe partea superioară a cornișei, de-a lungul antablamentului pentru a masca extremitatea inferioară a olanelor și gardinilor a doua țigle de acoperiș.

imbrex
from the
Encyclopædia Britannica


imbrex, plural imbrices, in ancient Greek and Roman architecture, a raised roofing tile used to cover the joint between the flat tiles. Imbrices were generally of two types. In the more commonly used form the tile was approximately semicircular, and in the monumental marble examples the imbrex had vertical sides and an angular top. At the lower end of each row of imbrex tiles was an antefix, or decorative terminal.


A se vedea Fig. 19-20 din http://www.mnuai.ro/docs/apulum/articole/37.ciugudean.pdf



    Reference: http://www.mnuai.ro/docs/apulum/articole/37.ciugudean.pdf
    Reference: http://www.britannica.com/EBchecked/topic/283412/imbrex?anch...
Oana Ţica
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Multumesc, pare sa fie ce îmi trebuie mie.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Laura Toe
18 hrs
  -> Mulţumesc

disagree  Péter Tófalvi: Prima referinţă (Ciugudean) cu antefixele este foarte bună, dar din păcate aceste elemente nu sunt cele la care se referă întrebarea, întrucât rămân in planul acoperişului, nu formează o streaşină reală. A doua referinţă cu imbrices e cu totul altceva.
4 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
eaves tile
ţiglă de streaşină/margine


Explanation:
Sunt ţiglele de pe ultimul rând, diferite de cele plane, formând "streaşina" clădirii. Am pus în paranteză streaşină, întrucât nu au formă de jgheab, deci nu colectează apa pluvială de pe acoperiş, ci asigură o curgere dirijată în puncte specifice (vârfurile acestor ţigle).

Streaşina adevărată, în formă de jgheab având secţiune deschisă, semicirculară, colectează apa de-a lungul marginilor acoperişului, şi o conduce spre colţuri, spre câte un burlan vertical cu secţiune închisă, circulară.

--------------------------------------------------
Note added at 4 nap (2012-03-03 08:23:13 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Voi continua aici, pentru că a spaţiu mai mult.
Nu este vorba de antefixe, care pot fi văzute foarte bine aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/Antefix


    Reference: http://sell.lulusoso.com/selling-leads/57163/glazed-classica...
Péter Tófalvi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 80
Notes to answerer
Asker: Multumesc.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Svetlana Virjnevschi
1 hr

agree  Gabrielle Weatherhead
1 hr