KudoZ home » English to Romanian » Economics

frontier capitalism

Romanian translation: capitalism de inceput/incipient


17:54 Feb 17, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
English term or phrase: frontier capitalism
Ce înseamnă "frontier capitalism" în contextul următor:

"But after the Yeltsin dash-for-capitalism, there was bound to be a reaction. Under Yeltsin, the oligarchs gained their fortunes in a kind of frontier capitalism, which paid little attention to property rights, as indeed did their forerunners in the American west in the nineteenth century."
Mulţumesc.
alip76
Romania
Romanian translation:capitalism de inceput/incipient
Explanation:
'cred ca asta e sensul aici; la inceputurile capitalismului cand "everything was up for grabs'; unde a fost multa experimentare si s-au facut multe greseli.
Este al treilea sens pentru "frontier".http://www.google.com/search?hl=en&defl=en&q=define:frontier...
Selected response from:

Mihaela Ghiuzeli
Grading comment
Sună bine, mulţumesc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2...un fel de capitalism de frontieră
Ioana Huiban
4 +1capitalism extremWord_Wise
3 +1capitalism salbaticRODICA CIOBANU
3capitalism de inceput/incipient
Mihaela Ghiuzeli
Summary of reference entries provided
frontier capitalism
cristina48

  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
...un fel de capitalism de frontieră


Explanation:
o sugestie :)

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2009-02-17 18:16:17 GMT)
--------------------------------------------------

http://ecm.upstream.ru/razn/jed95jul.shtml

Ioana Huiban
United States
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Mersi.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Word_Wise
2 hrs

agree  RODICA CIOBANU: multumesc Alla
3 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
capitalism extrem


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2009-02-17 18:21:55 GMT)
--------------------------------------------------

capitalism haotic - e un mod de a explica aceasta stare care se plaseaza intre socialism (Yeltsin fiind promovatorul socialismului) si capitalism, dar in textul de mai sus ar putea sa fie derutant termenul. (Parerea mea :) )

Word_Wise
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in MoldavianMoldavian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Multumesc.

Asker: Capitalism haotic cum va suna?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Balmus: Extrem parca sugereaza si ideea de "limita".
7 mins

58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
capitalism salbatic


Explanation:
o alta idee

RODICA CIOBANU
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cristina48
27 mins
  -> Multumesc, Cristina48

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
capitalism de inceput/incipient


Explanation:
'cred ca asta e sensul aici; la inceputurile capitalismului cand "everything was up for grabs'; unde a fost multa experimentare si s-au facut multe greseli.
Este al treilea sens pentru "frontier".http://www.google.com/search?hl=en&defl=en&q=define:frontier...

Mihaela Ghiuzeli
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Sună bine, mulţumesc.




Reference comments


35 mins peer agreement (net): +1
Reference: frontier capitalism

Reference information:
Frontiere etice ale capitalismului
Scandalurile financiare din ultimii ani, in Statele Unite si in citeva tari vest-europene, au readus in actualitate problemele de ordin etic din societatile avansate, chestiunea eticii comportamentului managerial si a responsabilitatii sociale a marilor corporatii devenind o importanta tema de dezbatere publica. Societatile postcomuniste au oferit si ele un larg cimp de investigatie, in timp ce tarile subdezvoltate sint cunoscute prin fragilitate institutionala si coruptie. Induce oare capitalismul adoptarea unui comportament etic de catre participantii la viata economica sau, dimpotriva, ofera teren fertil lacomiei si rivalitatii agresive? Poate societatea sa sustina dezvoltarea comportamentului etic prin reguli si institutii? Ar trebui companiile sa fie preocupate de obiective sociale generale sau sa se concentreze doar asupra maximizarii profiturilor? Sint doar citeva dintre problemele abordate de autorii care au contribuit la elaborarea acestui volum, oferind o imagine de ansamblu obiectiva a provocarilor etice cu care se confrunta astazi capitalismul.

Autori: D. Daianu, R. Vranceanu

sper sa fie de ajutor...


    Reference: http://www.libertaspublishing.ro/carti/1646/frontiere-etice-...
cristina48
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Note to reference poster
Asker: Multumesc.


Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  RODICA CIOBANU
2 mins
  -> multumesc Rodica! si eu as fi optat tot pt. "capitalism salbatic"