KudoZ home » English to Romanian » Education / Pedagogy

OSCE

Romanian translation: Examinare clinică obiectivă prin practică structurată


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Objective Structured Clinical Examination (OSCE)
Romanian translation:Examinare clinică obiectivă prin practică structurată
Entered by: Cristiana Coblis

10:47 Dec 18, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Education / Pedagogy / OSCE
English term or phrase: OSCE
Objective Structured Clinical Examination
Deşi în traducere o să rămână OSCE, trebuie să fac o notă de subsol în care să precizez în română semnificaţia acronimului. Nu reuşesc să mă hotărăsc asupra ordinii cuvintelor în traducerea românească. Mulţumesc!

ref: http://www.uams.edu/icm/osce/osce.asp
Nicolae Zarna
Romania
examinare obiectivă prin practică clinică structurată
Explanation:
Din câte înţeleg eu este vorba de o metodă de examinare obiectivă a studenţilor în cadrul unor proiecte practice clinice.
În privinţa ultimelor două litere am dubii. Poate îşi dă cu părerea un coleg din domeniu.
Selected response from:

Cristiana Coblis
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3examen clinic obiectiv (şi) structuratxxxMihai Badea
3 +2examinare obiectivă prin practică clinică structurată
Cristiana Coblis


Discussion entries: 13





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
examen clinic obiectiv (şi) structurat


Explanation:
Un calc după franceză şi spaniolă:

"L ’***Examen clinique objectif structuré*** (ECOS) est un examen de type “station”, réparti en deux sessions, l’une le matin et l’autre l’après-midi, les deux se déroulant dans la même journée."

[PDF] 13èmes Journées Universitaires Francophones de Pédagogie Médicale
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
BUT : Evaluer la faisabilité et l'acceptabilité d'un ***examen clinique objectif et
structuré*** (ECOS) destiné aux internes. inscrits au DESC d'urologie. ...
www.cidmef.u-bordeaux2.fr/wnantes/vol_6.pdf - Similar pages

"El ***Examen Clínico Objetivo Estructurado***, OSCE (Objective Structured Clinical
Examination), es un sistema para la evaluación de competencias clínicas en que ...
www.evaluadores.cl/artic/artic3.htm - 45k - Supplemental Result - Cached - Similar pages"

xxxMihai Badea
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu
1 min
  -> Mulţumesc!

agree  Cristiana Coblis
6 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Arabella K-
3 hrs
  -> Mulţumesc!

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
osce
examinare obiectivă prin practică clinică structurată


Explanation:
Din câte înţeleg eu este vorba de o metodă de examinare obiectivă a studenţilor în cadrul unor proiecte practice clinice.
În privinţa ultimelor două litere am dubii. Poate îşi dă cu părerea un coleg din domeniu.

Cristiana Coblis
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca: Pt. că este mai aproape de sensul de "examinare a cunoştinţelor după un stagiu de învăţare". Atunci când un medic aude de "examen/examinare clinică (obiectivă)" se gândeşte la examinarea pacientului. Ata ete.
1 hr
  -> mulţumesc. Cred că Nicolae a închis întrebarea la câteva secunde după ce am postat răspunsul. Şi mie mi se pare confuz, e mai bine să se precizeze că este o metodă de examinare a studenţilor.

agree  Cristina Chaplin
22 hrs