KudoZ home » English to Romanian » Education / Pedagogy

debrief suggestions

Romanian translation: sugestii de dezbatere ( a problemelor)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:debrief suggestions
Romanian translation:sugestii de dezbatere ( a problemelor)
Entered by: Simona Hagiu

05:03 Jul 4, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Marketing - Education / Pedagogy / curs de instruire
English term or phrase: debrief suggestions
Note to trainer, debrief suggestions or logistical information

Textul face parte din lista de explicații pentru pictogramele folosite în manualul lectorului pentru susținerea unui training pe o anumită temă. Alte explicații conexe din listă ar fi :
Flipchart key idea or record participant’s ideas on the flipchart
Play some music
Handouts to be given to participants
Give participants a short break
Group or individual activity to be carried out
Mulțumesc
Simona Hagiu
Romania
sugestii de dezbatere ( a problemelor)
Explanation:
debriefing se poate traduce,
si nu e greu, caci altii o fac curent :
Domaine(s) : - psychologie


anglais
français

debriefing
séance de verbalisation n. f.



Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
debriefing session

quasi-synonyme(s)
Critical Incident Stress Debriefing
CISD
GDT
http://www.proz.com/kudoz/english_to_french/other/192678-deb...
http://www.proz.com/kudoz/english_to_french/medical_general/...
http://www.proz.com/?sp=gloss/term&id=279925
http://www.proz.com/?sp=gloss/term&id=2318392
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Multumesc, Anca.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2sugestii de dezbatere ( a problemelor)Anca Nitu
3 +1sugestii de debrief/sugestii privind debriefing-ul
Andreea Vertes


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
sugestii de debrief/sugestii privind debriefing-ul


Language variant: sugestii privind analizarea/dezbaterea rezultatelor

Explanation:
în majoritatea site-urilor educaţionale pe care le-am consultat, am văzut că s-a păstrat termenul de "debrief" sau "debriefing".

Debriefing
Acest termen descrie o conducere atenta realizata de catre un trainer pentru a centra atentie cursantilor pe procesul prin care au indeplinit o anumita sarcina. La sfarsitul unei experiente de invatare participantii sunt incurajati sa reflecteze la ce au invatat si sa analizeze modul in care au indeplinit o sarcina. Scopul sau este de a-l ajuta pe participanti sa obtina o mai mare autonomie in invatare.

Debrief
O intalnire/ discutie intre echipa de cercetare si echipa clientului unde rezultatele cercetarii sunt dezbatute. De obicei are loc in zilele care urmeaza executiei grupurilor/ interviurilor, sau imediat dupa finalizarea unui grup/ interviu, in orice caz inainte de elaborarea rapoartelor scrise. Rolul debrief-ului este acela de a furniza o imagine initiala despre rezultatele cercetarii.


    Reference: http://www.anamnesis.ro/cercetare-calitativa/focus-grupurile...
    Reference: http://www.accelera.ro/resurse/dictionar.html
Andreea Vertes
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nina Iordache: De acord, Andreea, dar cine a scris definitiile acelea, ca suna cam rau...
10 hrs

neutral  Anca Nitu: cred ca "debriefing" apare intre ghilimele in textele serioase, nu vad de ce ar trebui adoptat cand exista destule echivalente in limba romana
11 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
sugestii de dezbatere ( a problemelor)


Explanation:
debriefing se poate traduce,
si nu e greu, caci altii o fac curent :
Domaine(s) : - psychologie


anglais
français

debriefing
séance de verbalisation n. f.



Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
debriefing session

quasi-synonyme(s)
Critical Incident Stress Debriefing
CISD
GDT
http://www.proz.com/kudoz/english_to_french/other/192678-deb...
http://www.proz.com/kudoz/english_to_french/medical_general/...
http://www.proz.com/?sp=gloss/term&id=279925
http://www.proz.com/?sp=gloss/term&id=2318392


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Multumesc, Anca.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adde
10 hrs

agree  wordbridge
20 hrs