KudoZ home » English to Romanian » Energy / Power Generation

make up water

Romanian translation: apa de adaos


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:make up water
Romanian translation:apa de adaos
Entered by: Mihaela Sinca

17:52 Dec 6, 2004
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
English term or phrase: make up water
The main consumers for the demin water are the GT water injection system for liquid fuel operation and the make up water consumption during normal operation.

Multumesc anticipat!
Mihaela Sinca
apa de adaos
Explanation:
apa de adaos
apa necesara pentru inlocuirea celei pierdute prin evaporare

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2004-12-06 18:06:16 GMT)
--------------------------------------------------

ORDONANŢĂ nr.63 din 21 august 1998 pentru ratificarea Acordului ...
... O. nr.9/2001, (ANRE). Energie termică. apa de adaos în sistemele de alimentare
centralizată cu energie termică, preţ, stabilire. OG nr.63/1998, [ratificare]. ...
www.cdep.ro/pls/legis/legis_ pck.htp_act?ida=16906&pag=1 - 43k - Rezultat suplimentar - În Cache - Pagini similare

METODOLOGII DE CALCUL AL TARIFELOR
... Ord. 17 /2001 -Metodologia de stabilire a pretului pentru apa de adaos in sistemele
de alimentare centralizata cu energie termica -revizia 1. ...
www.anre.ro/Metod.htm - 19k - În Cache - Pagini similare

Lista ordinelor ANRE din 2000
... 23-Apr-01. integral. 8. 06-Dec-00. Metodologiei de calcul a tarifului pentru apa
de adaos in sisteme de alimentare centralizata cu caldura. 50. 30-Jan-01. integral ...
www.anre.ro/ord00.htm - 7k - În Cache - Pagini similare
[ Mai multe rezultate de la www.anre.ro ]

CONTRACT
... energiei termice; 24. apa de adaos trebuie să respecte parametrii chimici
prevăzuţi în cadrul reglementărilor în vigoare; 25. în ...
blocb7.idilis.ro/contractfurnizare.htm - 101k - În Cache - Pagini similare
Selected response from:

Maria Diaconu
Romania
Grading comment
Multumesc mult!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3apa de adaos
Maria Diaconu
5apa de adausdan chirita
4apa de completare
Dan Marasescu


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
apa de completare


Explanation:
E apa care se adauga intr-un recipient pentru a compensa apa pierduta prin evaporare:

"In cadrul calcului necesarului termic al unei piscine, un element extrem de important il constituie pierderile si consumurile de caldura ale apei din bazin.
Un calcul simplificat conduce la urmatoarele ponderi din total:
• pierderea de caldura prin evaporarea apei 56,4%;
• consumul termic datorat apei de completare 31,2%;
• pierderea de caldura prin transmisie spre elementele constructive ale bazinului 12,4%.
Cantitatea de apa pierduta prin evaporare, poate fi determinata cu urmatoarea formula:
Me=S x [(16+133 x N) x (We - ? x Wa) + 100 x N]:100"

Dan Marasescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
apa de adaos


Explanation:
apa de adaos
apa necesara pentru inlocuirea celei pierdute prin evaporare

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2004-12-06 18:06:16 GMT)
--------------------------------------------------

ORDONANŢĂ nr.63 din 21 august 1998 pentru ratificarea Acordului ...
... O. nr.9/2001, (ANRE). Energie termică. apa de adaos în sistemele de alimentare
centralizată cu energie termică, preţ, stabilire. OG nr.63/1998, [ratificare]. ...
www.cdep.ro/pls/legis/legis_ pck.htp_act?ida=16906&pag=1 - 43k - Rezultat suplimentar - În Cache - Pagini similare

METODOLOGII DE CALCUL AL TARIFELOR
... Ord. 17 /2001 -Metodologia de stabilire a pretului pentru apa de adaos in sistemele
de alimentare centralizata cu energie termica -revizia 1. ...
www.anre.ro/Metod.htm - 19k - În Cache - Pagini similare

Lista ordinelor ANRE din 2000
... 23-Apr-01. integral. 8. 06-Dec-00. Metodologiei de calcul a tarifului pentru apa
de adaos in sisteme de alimentare centralizata cu caldura. 50. 30-Jan-01. integral ...
www.anre.ro/ord00.htm - 7k - În Cache - Pagini similare
[ Mai multe rezultate de la www.anre.ro ]

CONTRACT
... energiei termice; 24. apa de adaos trebuie să respecte parametrii chimici
prevăzuţi în cadrul reglementărilor în vigoare; 25. în ...
blocb7.idilis.ro/contractfurnizare.htm - 101k - În Cache - Pagini similare

Maria Diaconu
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Multumesc mult!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dan Marasescu: sau asa
1 min
  -> Multumesc

agree  Oana Popescu: in general, recomand folosirea site-ului ANRE ca sursa terminomogica energetica, ei "fac legea" in domeniu:-)
24 mins
  -> Multumesc, Oana, la asta m-am gandit si eu!

agree  Paula Marginean: sau pentru inlocuirea pierderilor din retele
2 hrs
  -> Multumesc, sugestia ta e de altfel foarte corecta, dar nu merge in contextul la care se refera intrebarea, ci in alte contexte.

141 days   confidence: Answerer confidence 5/5
apa de adaus


Explanation:
apa introdusa in circuit pentru a complete pierderile

dan chirita
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 3