KudoZ home » English to Romanian » Engineering: Industrial

tripping and stripping

Romanian translation: tripping (mutare a ţevilor de foraj) şi stripping (absorbţie a lichidului de forare)


11:26 Feb 23, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / Drilling
English term or phrase: tripping and stripping
Este vorba despre punerea in functiune a unei instalatii de foraj (drilling rig). Societatea trebuie sa respecte procedurile pentru urmatoarele actiuni:
"drilling (tripping, reaming, tight hole and stuck pipe procedures)"
"use of trip and stripping tanks"
"participate in well control drills and exercises (for tripping, stripping and drilling)"
andreeagh
Romania
Romanian translation:tripping (mutare a ţevilor de foraj) şi stripping (absorbţie a lichidului de forare)
Explanation:
Aici http://en.wikipedia.org/wiki/Drilling_for_Oil
si aici: http://ro.wikipedia.org/wiki/Petrol
se pot vedea metode de extracţie care necesită un "lichid de sondă". Banuiala mea este că... blah-blah-blah. Am mai bătut câmpii pe vreo 10 rânduri cu fel de fel de idei greşite. Până la urmă am găsit un glosar de termeni care sper să te ajute (look for stripping and tripping acolo) şi cu ceilalţi termeni. Un specialist român în domeniu sigur ştie termenii uzuali.

(BTW, se pare că, fără să fie "puncte" la mijloc, lumea nu prea răspunde. E foarte posibil să fie din cauza setării "tipului" de întrebări care vin automat în email-uri; tot atât de bine se poate să fie din lipsa de timp şi de interes...)
Selected response from:

chris andrei


Summary of answers provided
4sondare și rafinare
Diana Muresan
1tripping (mutare a ţevilor de foraj) şi stripping (absorbţie a lichidului de forare)chris andrei


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sondare și rafinare


Explanation:
Aș traduce ca sondare și rafinare, pentru a evita folosirea excesivă a termenului foraj/forare.


    Reference: http://www.granddictionaire.com
Diana Muresan
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Multumesc!


6 days   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
tripping (mutare a ţevilor de foraj) şi stripping (absorbţie a lichidului de forare)


Explanation:
Aici http://en.wikipedia.org/wiki/Drilling_for_Oil
si aici: http://ro.wikipedia.org/wiki/Petrol
se pot vedea metode de extracţie care necesită un "lichid de sondă". Banuiala mea este că... blah-blah-blah. Am mai bătut câmpii pe vreo 10 rânduri cu fel de fel de idei greşite. Până la urmă am găsit un glosar de termeni care sper să te ajute (look for stripping and tripping acolo) şi cu ceilalţi termeni. Un specialist român în domeniu sigur ştie termenii uzuali.

(BTW, se pare că, fără să fie "puncte" la mijloc, lumea nu prea răspunde. E foarte posibil să fie din cauza setării "tipului" de întrebări care vin automat în email-uri; tot atât de bine se poate să fie din lipsa de timp şi de interes...)


    Reference: http://www.mms.gov/glossary/sq-sy.htm
    Reference: http://www.mms.gov/glossary/th-tw.htm
chris andrei
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 6
Notes to answerer
Asker: Mersi de sugestii. O sa tin cont de treaba cu punctele next time :)