KudoZ home » English to Romanian » Engineering (general)

dimension drawing

Romanian translation: desen la scară


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dimension drawing
Romanian translation:desen la scară
Entered by: Cristian Brinza

11:37 Nov 14, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: dimension drawing
Context nu am, fiind un termen dintr-o listă. Ştiu că e vorba despre schiţa în care sunt prezentate cotele unui subansamblu, numai că nu găsesc formularea adecvată.
Mulţumesc de ajutor.
Cristian Brinza
Romania
desen la scară
Explanation:
99,99% asta e :)
Selected response from:

Andrei Albu
Romania
Grading comment
Mulţumesc foarte mult.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6desen la scară
Andrei Albu
4 +2reprezentare cotată, desen cotat
Camelia Manea
3 +1schiţă dimensională
Sigina
Summary of reference entries provided
dimension drawingCristina Balmus
dimensioning a drawingAnca Nitu

  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
desen la scară


Explanation:
99,99% asta e :)

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 23
Grading comment
Mulţumesc foarte mult.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
25 mins
  -> Mulţumesc

agree  ioana gabriela sandu
1 hr
  -> Mulţumesc

agree  Iosif JUHASZ
1 hr
  -> Mulţumesc

agree  dragostea
2 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Tradeuro Language Services
2 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Radu DANAILA
19 hrs
  -> Mulţumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
reprezentare cotată, desen cotat


Explanation:
Desenul la scara poate ca nu cuprinde toate cotele functionale sau tehnologice.

In cartile de desen tehnic apare "reprezentarea şi cotarea filetelor, organelor de maşini, subansamblelor..." etc.

In http://www.vaillant.de/stepone2/data/downloads/9d/3d/00/BA_I... apare "Fig. 4.2 Desen cotat".


    Reference: http://www.ingineriebraila.ugal.ro/IngMec/An%20II-03-PA.doc
Camelia Manea
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dragostea
1 hr
  -> multumesc!

agree  Anca Nitu: conform Autocad
8 hrs
  -> Multumesc, Anca!

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
schiţă dimensională


Explanation:
Sugestie :)

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2008-11-14 11:43:01 GMT)
--------------------------------------------------

e ceva de genul? http://library.abb.com/global/scot/scot209.nsf/veritydisplay...$File/53097161.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2008-11-14 11:45:15 GMT)
--------------------------------------------------

Look at:

http://www.filtre-industriale.ro/filtre apa industriale cu n...
jos la desen, este un tabel micuţ.



--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2008-11-14 11:48:13 GMT)
--------------------------------------------------

Şi aici, ultimele pagini, arată o schiţă dimensională. http://www.tehnicaldent.ro/uploads/produse/fisiere/Manual_de...
Sper să fie asta.

Şi mie mi se întâmplă după ce dau întrebarea să îmi pice fisa singurică. Ce să faci... blondes.. :)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-11-14 17:58:41 GMT)
--------------------------------------------------

schiţă poate fi şi desen.........

Sigina
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 3
Notes to answerer
Asker: Să ştii că s-ar putea să ai dreptate. După atâţia termeni spurcaţi, mi-era greu să cred că poate fi aşa de uşor. Plecăciune!

Asker: Hai că eşti simpatică! :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dragostea
3 hrs
  -> Mulţumesc! Ce nume de familie interesant!




Reference comments


10 mins peer agreement (net): +1
Reference: dimension drawing

Reference information:
Cf. GDT

Dimension drawing engl. - "plan geometral" fr.

Plan qui donne les dimensions, réduites à une échelle donnée et sans tenir compte des apparences de la perspective, pour la fabrication d'une pièce, d'un instrument.

Synonym: plan to scale

Cristina Balmus
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  RODICA CIOBANU
56 mins

10 hrs
Reference: dimensioning a drawing

Reference information:
inseamna a pune dimensiunile pe desen

http://www.4dautomation.com/Examples/OfficeAutomation-Isomet...

cu noile programe de grafica asistata, dimensionarea este optionala ( adica desenele sunt la scara fara a avea indicate dimensiunile, doritorii pot sa le dimensioneze la nevoie)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40