KudoZ home » English to Romanian » Engineering: Industrial

pultruded GRP

Romanian translation: PAFS pultrudat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pultruded GRP
Romanian translation:PAFS pultrudat
Entered by: Antonia Toth

15:28 Dec 12, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: pultruded GRP
este vorba de P.A.F.S. - poliester armat cu fibra de sticlă
iar contextul: the profile sections of the cooling tower are made of pultruded GRP.
Ioana Abrahan
Romania
PAFS pultrudat
Explanation:
As the name suggests, pultrusion resembles extrusion, except that the impregnated fibres are pulled through a die that defines the profile while being heated to form a dimensionally stable network.

EXTRUDÁRE, extrudări, s. f. Procedeu de prelucrare a materialelor (metale, mase plastice) prin deformare plastică, constând în trecerea forțată a materialului, supus unei forțe de compresiune, printr-o matriță de formă adecvată; extruziune.

Procedeul de productie: pultruziune

Pultruziunea este un proces continuu in care fibrele de ranforsare sunt impregnate cu rasina duroplastica.

http://fibrolux.com/ro/main/profile-pafs/pultruziune/

Tehnologia materialelor compozite; compounduri de impregnare; prelucrare prin presare; prelucrare in matriţe cu transfer de răşină; procedee cu filamente continue
(impregnarea filamentelor, pultruziune);

http://www.chim.upt.ro/optionale/pdf/sip.pdf

Tuburile pultrudate PAFS intregesc spectrul de profile.

http://fibrolux.com/ro/main/profile-pafs/profile-standard/tu...

pultrudat prin analogie cu extrudat
Selected response from:

Antonia Toth
Grading comment
Multumesc!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4PAFS pultrudat
Antonia Toth
3poliester armat cu fibra de sticla obtinut prin injectare in matritaAndreea10
Summary of reference entries provided
aslimnb

  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pultruded grp
poliester armat cu fibra de sticla obtinut prin injectare in matrita


Explanation:
pultrusion=(plast.) tehnologie de obtinere a compozitelor prin impingere/injectare (controlata/dirijata) in matrita (si incalzita)) se bazeaza pe tehnologia procesului traditional de tragere continua cu sectiune constanta a materialelor plastice.

Andreea10
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 11

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pultruded grp
PAFS pultrudat


Explanation:
As the name suggests, pultrusion resembles extrusion, except that the impregnated fibres are pulled through a die that defines the profile while being heated to form a dimensionally stable network.

EXTRUDÁRE, extrudări, s. f. Procedeu de prelucrare a materialelor (metale, mase plastice) prin deformare plastică, constând în trecerea forțată a materialului, supus unei forțe de compresiune, printr-o matriță de formă adecvată; extruziune.

Procedeul de productie: pultruziune

Pultruziunea este un proces continuu in care fibrele de ranforsare sunt impregnate cu rasina duroplastica.

http://fibrolux.com/ro/main/profile-pafs/pultruziune/

Tehnologia materialelor compozite; compounduri de impregnare; prelucrare prin presare; prelucrare in matriţe cu transfer de răşină; procedee cu filamente continue
(impregnarea filamentelor, pultruziune);

http://www.chim.upt.ro/optionale/pdf/sip.pdf

Tuburile pultrudate PAFS intregesc spectrul de profile.

http://fibrolux.com/ro/main/profile-pafs/profile-standard/tu...

pultrudat prin analogie cu extrudat


Antonia Toth
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 47
Grading comment
Multumesc!




Reference comments


43 mins
Reference

Reference information:
GRP: http://en.wikipedia.org/wiki/Glass-reinforced_plastic

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2010-12-12 16:15:10 GMT)
--------------------------------------------------

acelasi link:

Pultrusion operation


Diagram of the pultrusion process.
Pultrusion is a manufacturing method used to make strong light weight composite materials, in this case fiberglass. Fibers (the glass material) are pulled from spools through a device that coats them with a resin. They are then typically heat treated and cut to length.[5] Pultrusions can be made in a variety of shapes or cross-sections such as a W or S cross-section. The word pultrusion describes the method of moving the fibers through the machinery. It is pulled through using either a hand over hand method or a continuous roller method. This is opposed to an extrusion which would push the material through dies.

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2010-12-12 16:16:18 GMT)
--------------------------------------------------

Deci GRP ar fi " Plastic cu fibra de sticla"

aslimnb
Spain
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in SpanishSpanish