fuel efficiency

Romanian translation: consumul de combustibil

English term or phrase:fuel efficiency
Romanian translation:consumul de combustibil
Entered by: asco

13:13 May 14, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Environment & Ecology / environment
English term or phrase: fuel efficiency
In addition to the fuel efficiency of a car,driving behaviour as well as other non-technical factors play a role in
determining a car's fuel consumption and CO 2 emissions.CO 2 is the main greenhouse gas responsible for global
warming ’
caty
consumul de combustibil
Explanation:
sau:
consumul specific de combustibil

in general:
fuel efficiency = randamentul (termoenergetic al) combustibilului, care e dat de cifra octanica

aici e "fuel efficiency of a car", care se traduce prin randamentul cu care consumă masina combustibilul (exprimat in litri/100 km), asa ca ramane mai simplist in acest context doar consumul de combustibil al masinii, pentru ca in final, la astase reduce eficienta cu care acesta in consuma, adica "cati litri la suta de km".

masinile "sugative" nu sunt dorite pentru ca polueaza inutil pentru aceeasi treaba.
Selected response from:

asco
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2randamentul carburantului
Irene S.
5 +1eficienta/randament
Susanna & Christian Popescu GbR
4eficienta consumului de combustibil
Anca Nitu
4consumul de combustibil
asco


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
randamentul carburantului


Explanation:
q

Irene S.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  gvarzaru
0 min
  -> Multumesc

neutral  asco: in general da, aici nu, vezi mai jos
7 mins
  -> Multumesc

agree  Andrei Albu
9 mins
  -> Multumesc

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
eficienta/randament


Explanation:
al carburantului.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-14 13:23:40 (GMT)
--------------------------------------------------

In afara de eficienta carburantului, cele care determina (joaca un rol determinant in) nivelul consumului de carburant al unui autovehicul si (...), sunt comportamentul conducatorului auto precum si alti factori netehnici (care nu tin de tehnica)

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  asco: in general da, aici nu, vezi mai jos
7 mins
  -> vezi mai jos

agree  Andrei Albu
8 mins
  -> multumesc, Andrei

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
consumul de combustibil


Explanation:
sau:
consumul specific de combustibil

in general:
fuel efficiency = randamentul (termoenergetic al) combustibilului, care e dat de cifra octanica

aici e "fuel efficiency of a car", care se traduce prin randamentul cu care consumă masina combustibilul (exprimat in litri/100 km), asa ca ramane mai simplist in acest context doar consumul de combustibil al masinii, pentru ca in final, la astase reduce eficienta cu care acesta in consuma, adica "cati litri la suta de km".

masinile "sugative" nu sunt dorite pentru ca polueaza inutil pentru aceeasi treaba.

asco
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Irene S.: poate dar aici este vorba de emisii de gaza.cu cat randandamentul de ardere este mai bun cu atat emisiile sunt mici
2 mins

neutral  Susanna & Christian Popescu GbR: asa am banuit si eu la inceput, dar contextul m-a lamurit. Nu poti scrie: consumul e determinat de comportamentul... si de consumul...
6 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
eficienta consumului de combustibil


Explanation:
tous les deux ensemble :)
ca sa nu fie dubii


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 38