KudoZ home » English to Romanian » Environment & Ecology

landfill

Romanian translation: groapa de gunoi ecologica


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:landfill
Romanian translation:groapa de gunoi ecologica
Entered by: Dan Dascalescu

15:00 Jul 2, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Environment & Ecology / environment
English term or phrase: landfill
Se poate traduce prin "zona de depozitare a gunoiului solid" sau exista un termen care reda mai corect definitia de la http://dictionary.reference.com/search?q=landfill&r=67: "A method of solid waste disposal in which refuse is buried between layers of dirt so as to fill in or reclaim low-lying ground." ?

Multumesc!
Dan Dascalescu
United States
groapa de gunoi( ecologica)
Explanation:
de obicei nu e prea "ecologica" dar e chestia care se practica in Romania :):):) ( din pacate!)
uite:
http://www.ziuadevest.ro/arhiva/07IULIE/22.07/dimineata.html

Edilii orasului le cer acestora sa mai aiba putintica rabdare,
cel putin pana se va finaliza noua groapa ecologica de gunoi a orasului

http://www.ziuadevest.ro/arhiva/02FEBRUARIE2003/26.02/pag1.h...
Catastrofa ecologica in Caras-Severin. ... Groapa de gunoi a Aradului
este cuprinsa de flacari, incepand de sambata noaptea

http://www.sibiuonline.com/article.php?sid=224
ei vor vizita impreuna cu autoritatiile locale, cartierele de
locuinte Tilisca si Resita precum si groapa de gunoi ecologica din comuna

etc
si mai vezi pe google ca sunt multe hituri pe expresia de mai sus

Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Intr-adevar, "landfill" are sensul atat de locatie (groapa de gunoi) cat si de metoda (umplerea gropii). Multumesc, Costin. Cautam traducerea pentru sensul de locatie; multumesc Anca, Irene, Daniela, Cristina!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2groapa de gunoi
Daniela McKeeby
4 +2groapa de gunoi( ecologica)Anca Nitu
4 +1groapa ecologica
Irene S.
5evacuare la groapa de gunoi
costinro
3halda de depozitare a gunoiului
Cristina Moldovan do Amaral


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
groapa ecologica


Explanation:
http://glossary.eea.eu.int/EEAGlossary/L/landfill

Irene S.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: groapa de gunoi ca sa nu se confunde cu alte gropi :) vezi mai jos completare :)
1 hr
  -> corect! merci, Anca

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
halda de depozitare a gunoiului


Explanation:
.

Cristina Moldovan do Amaral
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 11

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
groapa de gunoi( ecologica)


Explanation:
de obicei nu e prea "ecologica" dar e chestia care se practica in Romania :):):) ( din pacate!)
uite:
http://www.ziuadevest.ro/arhiva/07IULIE/22.07/dimineata.html

Edilii orasului le cer acestora sa mai aiba putintica rabdare,
cel putin pana se va finaliza noua groapa ecologica de gunoi a orasului

http://www.ziuadevest.ro/arhiva/02FEBRUARIE2003/26.02/pag1.h...
Catastrofa ecologica in Caras-Severin. ... Groapa de gunoi a Aradului
este cuprinsa de flacari, incepand de sambata noaptea

http://www.sibiuonline.com/article.php?sid=224
ei vor vizita impreuna cu autoritatiile locale, cartierele de
locuinte Tilisca si Resita precum si groapa de gunoi ecologica din comuna

etc
si mai vezi pe google ca sunt multe hituri pe expresia de mai sus



Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 38
Grading comment
Intr-adevar, "landfill" are sensul atat de locatie (groapa de gunoi) cat si de metoda (umplerea gropii). Multumesc, Costin. Cautam traducerea pentru sensul de locatie; multumesc Anca, Irene, Daniela, Cristina!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  gvarzaru
15 hrs

agree  Nina Iordache: Stiu ca vine agree-ul cu intarziere, dar nu m-am putut abíne, tocami cautam termenul pe net ...
1680 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
groapa de gunoi


Explanation:
Poate ca nu suna indeajuns de sofisticat dar landfill este groapa noastra de gunoi.
Vezi primul link, pagina 10, al doilea - pagina 3 si groapa de gunoi pe Google


    Reference: http://www.iccv.ro/romana/revista/rcalvit/pdf/cv2003.1.a05.p...
    Reference: http://www.cceg.ro/brosura%20deseu.pdf
Daniela McKeeby
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Stoianov
3 hrs

agree  asco
3 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
evacuare la groapa de gunoi


Explanation:
Daca definitia citata vorbeste de o METODA cum sa traduc prin groapa ecologica sau nu de gunoi?

costinro
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8