KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

long-dollar position

Romanian translation: pozitie de cumparator net

10:06 Oct 30, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / metode criminalistice
English term or phrase: long-dollar position
Este vorba despre situatia in care se afla o anumita banca, atunci cand trebuie sa vanda dolari. Problema e ca nu ma pricep deloc la operatiuni financiare.
Concret: Dollar's off. It started at X Bank. They are in trouble. Bailing out of their long-dollar position.
Dumping about 100 million.
aurafas
Romanian translation:pozitie de cumparator net
Explanation:
Este vorba de operatiuni cu titluri derivate numite optiuni(options). Exista optiuni de vanzare (faci contract acum ca sa vinzi la un moment ulterior dar la pretul de acum, nu la cel care va fi atunci - adica pariezi pe scaderea intre timp a pretului) si optiuni de cumparare (faci contract acum ca sa cumperi la un moment ulterior, dar la pretul de acum nu la cel care va fi atunci - pariezi pe cresterea intre timp a pretului).

long position = An options position where a person has executed one or more options trades where the net result is that they are an "owner" or holder of options (i. e. the number of contracts bought exceeds the number of contracts sold).
Occurs when an individual owns securities. An owner of 1000 shares of stock is said to be "Long the stock. "
short position = Occurs when a person sells stocks he or she does not yet own. Shares must be borrowed, before the sale, to make "good delivery" to the buyer. Eventually, the shares must be bought to close out the transaction. Technique is used when an investor believes the stock price is going down.

cu alte cuvinte, banca ta a estimat ca dolarul va creste si ca vor castiga din detinerea de dolari. dolarul a cazut si ei au ramas cu ei, iesind in pierdere.
Selected response from:

Andreea Sepi
Germany
Grading comment
Fiind un text adresat publicului larg, am preferat o varianta mai putin pretentioasa. Va multumesc tuturor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5pozitie lunga in dolari
Lucica Abil
3 +1pozitie de cumparator net
Andreea Sepi


Discussion entries: 1





  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pozitie de cumparator net


Explanation:
Este vorba de operatiuni cu titluri derivate numite optiuni(options). Exista optiuni de vanzare (faci contract acum ca sa vinzi la un moment ulterior dar la pretul de acum, nu la cel care va fi atunci - adica pariezi pe scaderea intre timp a pretului) si optiuni de cumparare (faci contract acum ca sa cumperi la un moment ulterior, dar la pretul de acum nu la cel care va fi atunci - pariezi pe cresterea intre timp a pretului).

long position = An options position where a person has executed one or more options trades where the net result is that they are an "owner" or holder of options (i. e. the number of contracts bought exceeds the number of contracts sold).
Occurs when an individual owns securities. An owner of 1000 shares of stock is said to be "Long the stock. "
short position = Occurs when a person sells stocks he or she does not yet own. Shares must be borrowed, before the sale, to make "good delivery" to the buyer. Eventually, the shares must be bought to close out the transaction. Technique is used when an investor believes the stock price is going down.

cu alte cuvinte, banca ta a estimat ca dolarul va creste si ca vor castiga din detinerea de dolari. dolarul a cazut si ei au ramas cu ei, iesind in pierdere.


    Reference: http://www.washingtonpost.com/wp-srv/business/longterm/gloss...
    Reference: http://www.investorwords.com/2882/long_position.html
Andreea Sepi
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 63
Grading comment
Fiind un text adresat publicului larg, am preferat o varianta mai putin pretentioasa. Va multumesc tuturor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Chaplin
23 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
pozitie lunga in dolari


Explanation:
***Pozitie lunga*** (long position) - detinerea unui activ cu toate drepturile de proprietate; detinerea unei pozitii futures de cumparare; ...
https://www.brm.ro:8443/resurse/dictionar.jsp

Lucia Abil, Dictionar bursier, Ed. Economica, 1994:

*Pozitie* (position) - In operatiunile de bursa sau cu devize, ordin de cumparare sau de vanzare in curs de executare.
***Long position*** (pozitie lunga) - pozitie in titluri sau in devize in perspectiva unei urcari. Cu sens contrar: Short position

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 198
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?