KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

Corporate Controller

Romanian translation: Controlor financiar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Corporate Controller
Romanian translation:Controlor financiar
Entered by: Cristiana Coblis

13:06 Dec 15, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: Corporate Controller
functie detinuta de o persoana
Elvira Stoianov
Luxembourg
controlor financiar
Explanation:
Este o funcţie (de mare răspundere) care exista în toate companiile la care am lucrat. Departamentul se numeşte Controlling - Control financiar.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2005-12-15 13:25:22 GMT)
--------------------------------------------------

În companiile mari este un departament aparte, diferit de contabilitate şi nu se ocupă doar de partea contabilă (ca în cazul departamentului de contabilitate), ci de controlul financiar al afacerii şi de previziuni şi analize mai detaliate şi cu impact mai mare decât cel strict contabil etc.
Selected response from:

Cristiana Coblis
Romania
Grading comment
mersi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6controlor financiar
Cristiana Coblis
4 +1sef-contabil sau controlor al companiei
Elena Matei


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
corporate controller
sef-contabil sau controlor al companiei


Explanation:
controlor,sef-contabil cu competente de control, revizor conform Dict.economic ,A.Bantas

Elena Matei
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Butas: şeful-contabil are alte responsabilităţi decât controlorul financiar (din experienţa mea într-o companie multinaţională)
6 mins

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
corporate controller
controlor financiar


Explanation:
Este o funcţie (de mare răspundere) care exista în toate companiile la care am lucrat. Departamentul se numeşte Controlling - Control financiar.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2005-12-15 13:25:22 GMT)
--------------------------------------------------

În companiile mari este un departament aparte, diferit de contabilitate şi nu se ocupă doar de partea contabilă (ca în cazul departamentului de contabilitate), ci de controlul financiar al afacerii şi de previziuni şi analize mai detaliate şi cu impact mai mare decât cel strict contabil etc.

Cristiana Coblis
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 93
Grading comment
mersi

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Butas: vezi şi GDT
6 mins
  -> mulţumesc.

agree  xxxMihai Badea: Termenul pare să fi fost adoptat inclusiv în legislaţie. Vezi: http://www.mfinante.ro/legislatie/cod_etic/cod_etic.htm
13 mins
  -> mulţumesc.

agree  lucca: Iar" compania" poate să aibă nu 50, ci şi 50 de mii de salariaţi (sau mai mult!) şi să lucreze în zeci de de ţări. Din cauza asta aş adăuga şi "corporativ" ("pe întreaga corporaţie").
45 mins
  -> mulţumesc. Cred că funcţia asta e numai la nivel corporativ (din ce am întâlnit eu până acum), însă mă pot înşela şi atunci poate fi necesară precizarea.

agree  Andreea Sepi
2 hrs
  -> mulţumesc.

agree  Bogdan Burghelea
7 hrs
  -> mulţumesc.

agree  Cristina Chaplin
22 hrs