KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

equity swap

Romanian translation: swap pe randamentul acţiunilor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:equity swap
Romanian translation:swap pe randamentul acţiunilor
Entered by: xxxMihai Badea

09:50 Feb 15, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: equity swap
Equity Swap Agreement concluded with Citibank.
pur
swap pe randamentul acţiunilor
Explanation:
Grand Dic

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2006-02-15 09:57:33 GMT)
--------------------------------------------------

Sau mai concis, swap pe acţiuni.

"În prezent mecanismul atât de flexibil al operaţiunii de swap s-a extins şi la alte categorii de active şi operaţiuni căpătând o dimensiune internaţională: swap pe indici, ***swap pe acţiuni***, swap pe obligaţiuni."

http://www.finint.ase.ro/Materiale/Manuale/Aspecte_Cristi/Ca...
Selected response from:

xxxMihai Badea
Luxembourg
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6swap pe randamentul acţiunilorxxxMihai Badea
4 +2swap pe randamentul acţiunilor
Lucica Abil
4swap pe acţiuni
Mihaela Sinca


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
swap pe acţiuni


Explanation:
Swap-urile pe actiuni si alte titluri de valoare ofera atât administratorilor de fonduri sau managerilor de portofoliu, cât si investitorilor institutionali o metoda de a transfera active în alte tari, fara implicarea unor cheltuieli ridicate generate de tranzactiile de cumparare si vânzare. De asemenea, ofera un mijloc de evitare a complexitatii date de reglementari straine, taxe si impozite, plati de dividende etc, ce caracterizeaza unele piete pe actiuni. Swap-ul pe actiuni reprezinta un angajament între doua parti, prin care cel putin una dintre parti este de acord sa-i plateasca celeilalte parti o rata de randament bazata pe indici bursieri, în conformitate cu un grafic de termene viitoare, pentru perioada pâna la scadenta angajamentului. Cealalta parte efectueaza plati bazate pe un curs fix sau flotant al unui alt indice bursier. Platile sunt bazate pe un anumit procent convenit, aplicat la valoarea capitalului national de referinta.




    Reference: http://www.cnvmr.ro/new/proiect-reglementari-contab.htm
Mihaela Sinca
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 183

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
swap pe randamentul acţiunilor


Explanation:
Grand Dic

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2006-02-15 09:57:33 GMT)
--------------------------------------------------

Sau mai concis, swap pe acţiuni.

"În prezent mecanismul atât de flexibil al operaţiunii de swap s-a extins şi la alte categorii de active şi operaţiuni căpătând o dimensiune internaţională: swap pe indici, ***swap pe acţiuni***, swap pe obligaţiuni."

http://www.finint.ase.ro/Materiale/Manuale/Aspecte_Cristi/Ca...

xxxMihai Badea
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 584
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucica Abil: ai fost mai rapid :)
12 mins
  -> Mulţumesc, Lucia! De data asta, da. :-)

agree  Oana Clapa
1 hr
  -> Mulţumesc, Oana!

agree  Andreea Sepi
2 hrs
  -> Mulţumesc, Andreea!

agree  Cristina Butas
2 hrs
  -> Mulţumesc, Cristina! / Fac un test să văd dacă pot edita. :-)

agree  Bogdan Burghelea: e bine, dar urăsc barbarismele astea!
5 hrs
  -> Mulţumesc, Bogdan! Ai dreptate, şi eu aş fi preferat un termen neaoş, dar swap s-a impus deja.

agree  Delia Georgescu
6 days
  -> Mulţumesc, Delia!

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
swap pe randamentul acţiunilor


Explanation:
sau swap pe acţiuni

[PDF] Proiect LEGE de modificare şi completare a Legii Nr.411/ 2004 ...
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
f) swap-uri pe rata dobanzii, pe curs de schimb si ***pe actiuni***; ... randamentul
viitor al investiţiilor şi/sau randamentele obligaţiilor de stat sau de ...
www.mmssf.ro/proiecte-dezbateri/060106lege.pdf - Similar pages

LEGE nr



Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 198
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Oana Clapa
1 hr
  -> Mulţumesc, Oana

agree  Bogdan Burghelea: e bine, dar urăsc barbarismele astea!
5 hrs
  -> Mulţumesc, Bogdan. Şi eu :(