KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

principal

Romanian translation: capital


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:principal
Romanian translation:capital
Entered by: xxxMihai Badea

13:34 Aug 30, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: principal
E vorba despre recuperarea unei creanţe:

"The recovery request shall indicate the nature and amount of the claim, including the ***principal***, the interest and any other penalties, fines and costs due."

Ori mie îmi scapă ceva evident, ori e vorba despre un sens al lui principal pe care nu-l cunosc. Din păcate, nu am dicţionare financiare la dispoziţie.
Dan Marasescu
Romania
capital
Explanation:
"Finance. a capital sum, as distinguished from interest or profit."
RH Webster

" (1) Creditorii având ipoteci sau alte garanţii reale asupra bunurilor averii debitorului pot fi plătiţi din sumele realizate din vânzarea bunurilor supuse garanţiilor lor, plăţile cuprinzând tot ***capitalul***, dobânzile şi cheltuielile aferente. "
http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=1577...

"Valoarea depozitului: Lunar valoarea depozitului se modifica - la ***capital*** (suma initiala cu care s-a constituit depozitul) se adauga valoarea dobanzii calculate"
http://www.carpatica.ro/ro/pagina_1002_77_Depozitul-CRESCEND...

"b) creanţele creditorilor garantaţi, cuprinzând tot ***capitalul, dobânzile şi penalităţile de orice fel, precum şi cheltuielile." "
http://www.bnro.ro/RO/Legi/L_falim/L278_2004.pdf.
Selected response from:

xxxMihai Badea
Luxembourg
Grading comment
Merci!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4principalandreea
4 +4capitalxxxMihai Badea
4 +1suma de baza
Maria Tulbure


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
principal


Explanation:
chiar aşa se numeşte şi în .ro, în domeniul bancar cel puţin

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2006-08-30 13:40:35 GMT)
--------------------------------------------------

http://72.14.221.104/search?q=cache:r9MdQKWfBggJ:ghidcredite...

http://72.14.221.104/search?q=cache:E_eYXbIKraoJ:www.observa...

andreea
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucica Abil: dacă este vorba despre un credit, principalul este suma împrumutată
1 hr

agree  Mihaela Pirvulet
1 hr

agree  Alexandru Molla
7 hrs

agree  Bogdan Burghelea: i se mai poate zice şi "creditul de bază"
15 hrs

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
suma de baza


Explanation:
cu anularea respectiva a datoriilor Societatii la creditele obtinute anterior de la Ministerul Finantelor (suma de baza si dobinzi) si la mijloacele ...

The face amount of the debt, the amount borrowed or lent, often called principal.




    Reference: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls...
    Reference: http://financial-dictionary.thefreedictionary.com/Principal+...
Maria Tulbure
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
14 hrs

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
capital


Explanation:
"Finance. a capital sum, as distinguished from interest or profit."
RH Webster

" (1) Creditorii având ipoteci sau alte garanţii reale asupra bunurilor averii debitorului pot fi plătiţi din sumele realizate din vânzarea bunurilor supuse garanţiilor lor, plăţile cuprinzând tot ***capitalul***, dobânzile şi cheltuielile aferente. "
http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=1577...

"Valoarea depozitului: Lunar valoarea depozitului se modifica - la ***capital*** (suma initiala cu care s-a constituit depozitul) se adauga valoarea dobanzii calculate"
http://www.carpatica.ro/ro/pagina_1002_77_Depozitul-CRESCEND...

"b) creanţele creditorilor garantaţi, cuprinzând tot ***capitalul, dobânzile şi penalităţile de orice fel, precum şi cheltuielile." "
http://www.bnro.ro/RO/Legi/L_falim/L278_2004.pdf.


xxxMihai Badea
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 584
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Merci!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marinela Sandoval
1 min
  -> Mulţumesc!

agree  Pataky
16 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Lucica Abil: Capital, sumă de bani datorată cu orice titlu la care se calculează dobânzi potrivit legii sau contractului (Dic. dr. civ., ESE, 1980)
47 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Cristiana Coblis
4 hrs
  -> Mulţumesc!