KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

profit-maximisers

Romanian translation: maximizator de profit


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:profit-maximiser
Romanian translation:maximizator de profit
Entered by: Cristiana Coblis

12:47 Oct 21, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: profit-maximisers
the members of this organisation were among the planet's most enthusiastic profit-maximisers.
nadasurf
maximizatori ai profitului/de profit
Explanation:
Sources below:

1. Una din cele mai importante presupozitii este ca peste tot am considerat ca toata lumea in povestea asta (si in special patronii) sunt niste maximizatori perfecti de preferinte individuale si de profit.

http://www.fil.unibuc.ro/lists/filos-teor/msg00317.html

2. Daca firmele actioneaza in conditii care sunt asemanatoare conditiilor concurentei perfecte, nu trebuie sa ne preocupe obiectivele firmei pentru ca acestea sunt impuse de conditiile pietei. Am aratat mai devreme ca maximizarea profitului este o conditie de supravietuire pe aceasta piata. Cei care au supravietuit cu succes concurentei perfecte vor fi maximizatori ai profitului fie ca a fost sau nu in intentia lor.

www.uni-trier.de/web-econ/web_econ_results/textbook/Romania...

3. Microeconomia studiaza regulile de decizie ale individului sau firmei maximizatori de utilitate sau de profit pornind cu prezumtia ca acestia nu-si coordineaza de ansamblu activitatile lor si un sunt dirijati da factori externi.

http://underworld.marte.ro/Ecpolitica.pdf



Selected response from:

Irina Adams
United States
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4maximizatori ai profitului/de profit
Irina Adams
5 +3maximizator de profit
Cristiana Coblis


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
maximizator de profit


Explanation:
Se foloseşte această formulare.

--------------------------------------------------
Note added at 35 minute (2007-10-21 13:23:13 GMT)
--------------------------------------------------

Se mai poate folosi expresia "factor de impulsionare a profitului", dar e mai puţin aplicabilă în cazul unor persoane.

--------------------------------------------------
Note added at 36 minute (2007-10-21 13:24:15 GMT)
--------------------------------------------------

MDN:
MAXIMIZÁ vb. tr. 1. a da unui fapt, unei idei cea mai înaltă valoare posibilă; a maximaliza. 2. (mat.) a da unei cantităţi valoarea maximă. (< fr. maximiser)


    Reference: http://www.biblioteca.ase.ro/downres.php?tc=5480
Cristiana Coblis
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 93
Notes to answerer
Asker: Multumesc


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Irina Adams: sunt de acord cu raspunsul tau, dar trrebuia sa fie la plural. Si se mai poate si spune "ai profitului"
8 mins
  -> în glosare terminologice se foloseşte întotdeauna singularul. Personal nu aş pune o întrebare legată de un termen la plural, dar... Eu prefer formularea cu prepoziţie, care este stilistic o soluţie preferabilă, dar consider că este o idiosincrazie ;)

agree  lucca: şi: dacă termenul apare de mai multe ori în text, formularea cu "de" este mai flexibilă decât cea cu "ai". Eu o folosesc oricând se poate.
17 mins
  -> Mulţumesc, Lucian.

agree  Bogdan Burghelea
41 mins
  -> mulţumesc.

agree  RODICA CIOBANU
1 day6 hrs

37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
maximizatori ai profitului/de profit


Explanation:
Sources below:

1. Una din cele mai importante presupozitii este ca peste tot am considerat ca toata lumea in povestea asta (si in special patronii) sunt niste maximizatori perfecti de preferinte individuale si de profit.

http://www.fil.unibuc.ro/lists/filos-teor/msg00317.html

2. Daca firmele actioneaza in conditii care sunt asemanatoare conditiilor concurentei perfecte, nu trebuie sa ne preocupe obiectivele firmei pentru ca acestea sunt impuse de conditiile pietei. Am aratat mai devreme ca maximizarea profitului este o conditie de supravietuire pe aceasta piata. Cei care au supravietuit cu succes concurentei perfecte vor fi maximizatori ai profitului fie ca a fost sau nu in intentia lor.

www.uni-trier.de/web-econ/web_econ_results/textbook/Romania...

3. Microeconomia studiaza regulile de decizie ale individului sau firmei maximizatori de utilitate sau de profit pornind cu prezumtia ca acestia nu-si coordineaza de ansamblu activitatile lor si un sunt dirijati da factori externi.

http://underworld.marte.ro/Ecpolitica.pdf






    Reference: http://www.fil.unibuc.ro/lists/filos-teor/msg00317.html
    Reference: http://www.uni-trier.de/web-econ/web_econ_results/textbook/R...
Irina Adams
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca
10 mins
  -> multumesc

agree  Bogdan Burghelea
35 mins
  -> multumesc

agree  RODICA CIOBANU
1 day6 hrs
  -> multumesc

agree  Cristina Moldovan do Amaral
1 day6 hrs