KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

consideration shares

Romanian translation: acţiuni date în plată


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:consideration shares
Romanian translation:acţiuni date în plată
Entered by: Lucica Abil

22:31 Nov 9, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: consideration shares
Face parte din acceasi fraza pt care am pus intrebarea precedenta:
"Any decision to invest in CONSIDERATION SHARES or OPEN OFFER SHARES should be based on a consideration of this prospectus."

Multumesc celor care au raspuns deja. As vrea sa stiu care este diferenta dintre aceste doua tipuri de actiuni. Poate cineva sa ma ajute?
nelly matthews
New Zealand
acţiuni date în plată
Explanation:
Din câte înţeleg din referinţele găsite pe internet, este vorba despre o „dare în plată”, adică o companie cumpără ceva iar plata se face, nu cu bani, ci prin emisiunea şi transferul de acţiuni.

Under the terms of the Acquisition Agreement the Company agreed ***to pay the consideration by the allotment and issue on Completion of 400,000,000 new ordinary shares of 0.07p (' the Consideration Shares')*** and 36,208,000 new ordinary shares ('the Loan Conversion Shares') by the Company to the Vendors, credited as paid up at 2.5p per New Ordinary Share ('the Consideration Share Price').
http://uk.biz.yahoo.com/17102007/323/summit-resources-plc-ac...

APPENDIX 3B – New Issue Announcement Consideration Shares to Noteholders
Perth, Australia: We advise that approximately 7,129,450 Ordinary Shares will be issued to holders of unsecured convertible notes of Straits Resources Limited on or around 5 July 2002. This issue is as a result of approval of Shareholders and Noteholders in general meeting on 21 June 2002, and the entitlement is based on one share for each five notes held as at the record date.
http://64.233.183.104/search?q=cache:0yG7JEW4qs0J:www.strait...

consideration
6. Payment given in exchange for a service rendered; recompense: agreed to do it for a small consideration.
7. Law. Something promised, given, or done that has the effect of making an agreement a legally enforceable contract.
http://www.answers.com/CONSIDERATION

Darea in plata - Drept Civil
Acel mijloc de stingere a obligatiilor care consta in acceptarea de catre creditor, la propunerea debitorului, de a primi o alta prestatie in locul celei pe care debitorul era obligat initial sa o execute.
http://www.euroavocatura.ro/dictionar/3802/Darea_in_plata

Aştept cu interes opiniile celorlalţi traducători jurişti:)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-11-10 01:34:05 GMT)
--------------------------------------------------

Diferenţa constă în aceea că „open offer shares” sunt oferite acţionarilor existenţi (la o anumită dată), în timp ce „consideration shares” sunt date în plată (drept plată) unor creditori determinaţi.
Selected response from:

Lucica Abil
Romania
Grading comment
Iti multumesc din suflet pt tot efortul depus.

Numai bine

Nelly
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4acţiuni date în plată
Lucica Abil
3actiuni ordinare (emise pentru majorarea capitalului social)Ştefania Iordan


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
consideration shares
actiuni ordinare (emise pentru majorarea capitalului social)


Explanation:
pot fi emise de exemplu in cazul unei operatiuni de preluare:
Banca austriaca a calculat o rata de conversie a actiunilor BCR cu titluri Erste de 6 la 1. Erste Bank va emite actiuni noi pe in scopul efectuarii schimbului de titluri, pe baza aprobarii pe care a primit-o de la actionari in mai 2006. Valoarea majorarii de capital depinde de numarul de actiuni BCR care vor fi schimbate pe actiuni Erste.
http://www.wall-street.ro/articol/Finante-Banci/18532/Erste-...

vezi si: http://www.proz.com/kudoz/english_to_german/law:_contracts/1...

an increase in the assets of a capital company by contribution of assets of any kind, in consideration not of shares in the capital or assets of the company, but of rights of the same kind as those of members, such as voting rights, a share in the profitsor a share in the surplus upon liquidation; http://www.legalromania.com/guide/articol/id_2510/all_1/View...

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2008-11-10 00:25:27 GMT)
--------------------------------------------------

este o diferenta, am mai gasit si formularea "actiuni suplimentare":

În cazul în care o societate vrea să-şi majoreze capitalul său social printr-o emisie suplimentară de acţiuni, ea trebuie să acorde dreptul de preemţiune acţionarilor săi. Asta înseamnă că societatea trebuie să acorde acţionarilor săi cel puţin 30 de zile pentru a decide dacă vor sau nu să participe la majorarea capitalului social. http://capital.market.md/index.php?option=com_content&task=v...

Din punct de vedere al valorii, actiunile au acelasi statut, de multe ori intalnindu-se formularea: "The Consideration Shares rank pari passu with the other ordinary shares of the Company."

Sper ca v-am putut fi de folos!


Ştefania Iordan
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Multumesc mult! dar atunci care este diferenta intre ordinary shares si consideration shares? este vreuna?


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
consideration shares
acţiuni date în plată


Explanation:
Din câte înţeleg din referinţele găsite pe internet, este vorba despre o „dare în plată”, adică o companie cumpără ceva iar plata se face, nu cu bani, ci prin emisiunea şi transferul de acţiuni.

Under the terms of the Acquisition Agreement the Company agreed ***to pay the consideration by the allotment and issue on Completion of 400,000,000 new ordinary shares of 0.07p (' the Consideration Shares')*** and 36,208,000 new ordinary shares ('the Loan Conversion Shares') by the Company to the Vendors, credited as paid up at 2.5p per New Ordinary Share ('the Consideration Share Price').
http://uk.biz.yahoo.com/17102007/323/summit-resources-plc-ac...

APPENDIX 3B – New Issue Announcement Consideration Shares to Noteholders
Perth, Australia: We advise that approximately 7,129,450 Ordinary Shares will be issued to holders of unsecured convertible notes of Straits Resources Limited on or around 5 July 2002. This issue is as a result of approval of Shareholders and Noteholders in general meeting on 21 June 2002, and the entitlement is based on one share for each five notes held as at the record date.
http://64.233.183.104/search?q=cache:0yG7JEW4qs0J:www.strait...

consideration
6. Payment given in exchange for a service rendered; recompense: agreed to do it for a small consideration.
7. Law. Something promised, given, or done that has the effect of making an agreement a legally enforceable contract.
http://www.answers.com/CONSIDERATION

Darea in plata - Drept Civil
Acel mijloc de stingere a obligatiilor care consta in acceptarea de catre creditor, la propunerea debitorului, de a primi o alta prestatie in locul celei pe care debitorul era obligat initial sa o execute.
http://www.euroavocatura.ro/dictionar/3802/Darea_in_plata

Aştept cu interes opiniile celorlalţi traducători jurişti:)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-11-10 01:34:05 GMT)
--------------------------------------------------

Diferenţa constă în aceea că „open offer shares” sunt oferite acţionarilor existenţi (la o anumită dată), în timp ce „consideration shares” sunt date în plată (drept plată) unor creditori determinaţi.

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 198
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Iti multumesc din suflet pt tot efortul depus.

Numai bine

Nelly
Notes to answerer
Asker: Multumesc mult! O sa revin mai tarziu pt punctaj.