KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

credit note

Romanian translation: notă de credit


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:credit note
Romanian translation:notă de credit
Entered by: clauswe

20:50 Nov 10, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: credit note
ceva de genu:
Use this page to create a credit note.
mmesc
clauswe
Romania
notă de credit
Explanation:
http://www.conta.ro/forum/index.php?showtopic=23286

http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_note

http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=1362
Selected response from:

ioana gabriela sandu
Grading comment
Mulţumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5notă de creditioana gabriela sandu
4aviz de creditAnca Nitu


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
notă de credit


Explanation:
http://www.conta.ro/forum/index.php?showtopic=23286

http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_note

http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=1362

ioana gabriela sandu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Oana Popovici: sigur!
36 mins
  -> mulţumesc

agree  Adde
3 hrs
  -> mulţumesc

agree  Iosif JUHASZ
11 hrs
  -> mulţumesc

agree  xxxnatalina83
21 hrs
  -> mulţumesc

agree  RODICA CIOBANU
1 day1 hr
  -> mulţumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aviz de credit


Explanation:
raspuns post-grading

studiati va rog definitiile de mai jos


Nota de credit
Avizare transmisa creditorului de catre debitor privind inscrierea in "creditul" contului acestuia a unei anumite sume rezultate dintr-o datorie baneasca.

http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=1362


A credit note is a monetary instrument issued by a seller that allows a buyer to purchase an item or service from that seller on a future date.
http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_note

E adevarat ca seamana ca denumire ( si in franceza ii zice "note de crédit" ) dar in lb romana o nota de credit este recunoasterea unei datorii financiare de catre debitor

"Credit Note" in engleza este cu totul altceva: nu recunoasterea unei datorii ( poate fi un credit acordat ca bonus unui nou client de ex) ci un credit acordat unui client pe care clientul il poate utiliza pentru a cumpara o marfa ( in loc de bani)
Asa cum pentru plata unei marfi se emite o factura care arata ca trebuie platita o suma asa se emite o "factura negativa" pentru a ilustra un credit in scopuri contabile
Pe romaneste se cheama "aviz de credit"
definitia

Aviz de credit


Documentul care indica trecerea unui inscris in creditul unui cont.

Opus - avizul de debit.

alta diferenta :
Nota de credit se trimite de catre debitor creditorului
Avizul de credit se trimite de catre furnizor unui client indiferent daca e creditor sau debitor neavand nici o legatura cu datoria ( existenta sau nu)



Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 198