KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

bailout

Romanian translation: acţiune / plan de salvare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bailout
Romanian translation:acţiune / plan de salvare
Entered by: dorothyy

14:20 Nov 18, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: bailout
US Treasury Secretary Reports Progress, Problems in Economic Bailout
dorothyy
acţiune / plan de salvare
Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2008-11-18 14:32:37 GMT)
--------------------------------------------------

termenul a fost preluat ca atare de unele publicaţii:

Chiar daca banca centrala americana (Fed) a sprijinit Bear Stearns printr-un ***program de bailout*** si se afla pe punctul de a salva gigantul din domeniul asigurarilor, American International Group (AIG), Lehman nu a beneficiat de acelasi suport financiar, chiar daca falimentul sau avea sa provoace haos pe pietele financiare.

http://www.zf.ro/zf-24/cine-plange-dupa-lehman-brothers-3377...
----------------------------------------------------------------------------------

Selected response from:

Ana Andronache
Belgium
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5acţiune / plan de salvare
Ana Andronache
5 +1acţiune/operaţiune de salvara
Iosif JUHASZ
4 -1redresare (economica)
Ilona Roberts
3operatiune de ajutor
Cristina Najam
Summary of reference entries provided
... plan de redresare? ...
Radu DANAILA
ce scrie in dictionare si glosare si in ziareAnca Nitu

  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
acţiune/operaţiune de salvara


Explanation:
Dicţ. economic EN-RO, RO-EN, Ed. Teora, 2007

Iosif JUHASZ
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 52
Notes to answerer
Asker: multumesc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
422 days
  -> Mulţumesc!

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
operatiune de ajutor


Explanation:
Ceva de pe Eur-lex:
Although the October 2001 bailout had helped matters to some degree, the company was still in considerable distress.
Desi operatiunea de ajutorare din octombrie 2001 a remediat situatia într-o oarecare măsură, societatea se mai confrunta încă cu dificultăti considerabile


--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2008-11-18 14:32:20 GMT)
--------------------------------------------------

...progrese, probleme in operatiunea de ajutorare economica.

Cristina Najam
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: multumesc!


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
acţiune / plan de salvare


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2008-11-18 14:32:37 GMT)
--------------------------------------------------

termenul a fost preluat ca atare de unele publicaţii:

Chiar daca banca centrala americana (Fed) a sprijinit Bear Stearns printr-un ***program de bailout*** si se afla pe punctul de a salva gigantul din domeniul asigurarilor, American International Group (AIG), Lehman nu a beneficiat de acelasi suport financiar, chiar daca falimentul sau avea sa provoace haos pe pietele financiare.

http://www.zf.ro/zf-24/cine-plange-dupa-lehman-brothers-3377...
----------------------------------------------------------------------------------



Ana Andronache
Belgium
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ramona Delcea
11 mins
  -> Mulţumesc!

agree  ioana gabriela sandu
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  catalinb
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  Anca Nitu: cam asa :) am dta un exemplu mai jos unde se cheama "plan de salvare financiara"
5 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  xxxnatalina83
8 hrs
  -> Mulţumesc!

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
redresare (economica)


Explanation:
Problems in Economic Bailout = Probleme in planul de redresare economica

cu criza monetara internationala avem multe exemple :)

iata unul / titlu:
Islanda. Plan de redresare economică de 6 miliarde dolari, susţinut de FMI

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-11-18 14:33:14 GMT)
--------------------------------------------------

alte exemple:
http://www.jurnalul.ro/articole/138064/60-dintre-americani-a...

http://www.ziare.com/articole/plan redresare economica

http://www.euractiv.ro/uniunea-europeana/articles|displayArticle/articleID_15340/Plan-de-redresare-economica-in-curs-de-pregatire.html



Ilona Roberts
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Multumesc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Anca Nitu: redresarea economica nu se poate traduce ca bail-out ci cam asa ca aici : http://www.renewableenergyworld.com/rea/partner/story?id=540...
5 hrs
  -> detalii ... :) textul e clar, dupa parerea mea. "probleme in planul de salvare"? poate insemna orice




Reference comments


10 mins peer agreement (net): +4
Reference: ... plan de redresare? ...

Reference information:
http://www.imf.org/external/np/term/lookup.asp?term_id=33279...
(International Monetary Fund Terminology)

English: rescue
French: opération de sauvetage
French: plan de sauvetage
French: renflouement

Example sentence(s):
  • A bailout, in economics and finance, is an injection of liquidity given to a bankrupt or nearly bankrupt entity, such as a corporation or a bank, in order for it to meet its short-term obligations. Often bailouts are by governments, or by consortia of inv

    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Bailout
Radu DANAILA
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 116

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Ilona Roberts: da... asa e si dupa parerea mea.
3 mins
  -> Multumesc!
agree  RODICA CIOBANU
5 mins
  -> Multumesc!
agree  catalinb
1 hr
  -> Multumesc!
agree  Alina Weidell
2 hrs
  -> Multumesc!
neutral  Anca Nitu: bailout nu inseamna redresare ( vine de la bail = cautiune , o solutie "temporara" nicidecum rezolvarea situatiei care ar duce la redresarea economica)
5 hrs
  -> Multumesc!

5 hrs
Reference: ce scrie in dictionare si glosare si in ziare

Reference information:
1 / 1


Domaine(s) : - commerce
immobilier


français


sauvetage n. m.
Équivalent(s) English work out




Sous-entrée(s) :
quasi-synonyme(s)
sauvetage financier n. m.

http://www.proz.com/?sp=gloss/term&id=10469750

Bailout
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
A bailout, in economics and finance, is an injection of liquidity given to a bankrupt or nearly bankrupt entity, such as a corporation or a bank, in order for it to meet its short-term obligations. Often bailouts are by governments, or by consortia of investors who demand control over the entity as the price for injecting funds.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bailout

http://www.realitatea.net/planurile-de-salvare-financiara-re...





--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-11-18 20:16:23 GMT)
--------------------------------------------------

cum se cheama "redresarea"
Domaine(s) : - finance


français


redressement
Équivalent(s) English recovery



Définition :
Fait pour une entreprise en difficulté de parvenir à améliorer sa situation financière et de retrouver la rentabilité.

Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
rétablissement

Note(s) :
Voir aussi : entreprise en difficulté, plan de redressement, redressement 2.
Article tiré du Dictionnaire de la comptabilité et de la gestion financière, version 1.2, reproduit sous licence
Note(s) :
See also: financially troubled business, recovery plan 2, turnaround.
This article is from the Dictionnaire de la comptabilité et de la gestion financière, version 1.2, copied under license.

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 198