KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

contingency fee

Romanian translation: onorariu procentual; onorariu (pact) de quota litis; onorariu de succes


13:31 Dec 18, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: contingency fee
Contracts must prohibit contingency or success fees.
anielacluj
Romania
Romanian translation:onorariu procentual; onorariu (pact) de quota litis; onorariu de succes
Explanation:
onorariul de succes este tot un pact de quota litis.

--------------------------------------------------
Note added at 22 ore (2010-12-19 11:36:03 GMT)
--------------------------------------------------

O precizare
"Success" in limbajul avocatilor nu inseamna numai cistigarea unui proces, ci si ducerea la bun sfarsit a unui contract.
Si ala tot "success" este.
Selected response from:

tradetrek
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6onorariu procentual; onorariu (pact) de quota litis; onorariu de succestradetrek
4 +1onorariu în funcţie de rezultate
Veronica Lupascu


Discussion entries: 6





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
onorariu în funcţie de rezultate


Explanation:
A contingent fee (in the United States) or conditional fee (in England and Wales) is any fee for services provided where the fee is only payable if there is a favourable result. In the law is defined as "[a] fee charged for a lawyer's services only if the lawsuit is successful or is favorably settled out of court...Contingent fees are usually calculated as a percentage of the client's net recovery."[1].
http://en.wikipedia.org/wiki/Contingent_fee


Avocatul are dreptul ca în completarea onorariului fixat sa solicite si sa obtina si un onorariu de succes, cu titlu complementar, în functie de rezultat sau de serviciul furnizat, în cauzele penale, onorariul de succes nu poate fi practicat decât în legatura cu latura civila a cauzei.
http://www.avoconsult.ro/avocat-iasi-onorariu-onorarii-plata...

• În cazul în care un avocat stabilește de comun acord cu clientul său că va primi un onorariu în funcție de rezultate, avocatul trebuie să atragă atenția clientului său asupra faptului că acordul nu influențează alte costuri pe care acesta poate fi nevoit să le suporte [articolul 4a alineatul (3) teza a doua din Legea privind remunerarea avocaților].
https://e-justice.europa.eu/contentPresentation.do?lang=ro&i...

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2010-12-18 13:50:09 GMT)
--------------------------------------------------

Sau "onorarii subordonate rezultatelor", vedeţi: http://www.cdep.ro/proiecte/2010/400/30/1/pvg431.pdf , pagina 2

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2010-12-18 18:12:24 GMT)
--------------------------------------------------

Măsurile de punere în aplicare ar trebui să reflecte tradițiile culturale și juridice europene, să aibă ca scop unic despăgubirea și să stabilească un echilibru corect între părți, conducând la un sistem care protejează interesele societății în întregul ei. Comitetul solicită să se evite onorariile condiționate de rezultate (contingency fees) și regimurile care trezesc interesul economic al terților.

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lng1=ro,en&lang=...

Veronica Lupascu
Netherlands
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 36
Notes to answerer
Asker: foarte convingator si argumentat :) multumesc


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cosmin Băduleţeanu
6 hrs
  -> Multumesc!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
onorariu procentual; onorariu (pact) de quota litis; onorariu de succes


Explanation:
onorariul de succes este tot un pact de quota litis.

--------------------------------------------------
Note added at 22 ore (2010-12-19 11:36:03 GMT)
--------------------------------------------------

O precizare
"Success" in limbajul avocatilor nu inseamna numai cistigarea unui proces, ci si ducerea la bun sfarsit a unui contract.
Si ala tot "success" este.

tradetrek
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Midland Productions
47 mins

agree  Julia Prazsmary
15 hrs

agree  Ovidiu Martin Jurj
19 hrs

agree  Iosif JUHASZ
2 days 59 mins

agree  Klára Kalamár: http://iate.europa.eu/iatediff/SearchByQuery.do
2 days 1 hr

agree  Tradeuro Language Services
7 days